Изминалата 2020 г. беше преломна за електронната търговия, а ръстът в сектора бе 9%. Това заяви в ефира на Bloomberg TV Bulgaria Жанет Найденова, председател на Българска Е-комерс Асоциация (БЕА). Тя посочи, че очаква тази тенденция да се запази и през 2021 г.
„Наблюдаваме увеличение на дела на електронната търговия в общата икономика на страната”, каза още гостът и добави, че в някои сегменти 100% ръст.
„Например над 100% нарасна продажбата на хранителни продукти онлайн. Дълги години супермаркетите инвестираха в инфраструктура, в човешки ресурси, в логистика. Пандемията показа, че това са били необходимите стъпки, за да могат сега да посрещнат завишеното търсене“, обясни Найденова.
Автоматизацията и изкуственият интелект тепърва ще бъдат в основата на развитието на сектора. Това означава, че за да продават по-успешно, българските търговци е необходимо да инвестират непрекъснато в иновации, които ще им донесат възможности за по-добро обслужване на клиентите, гъвкавост, разпознаваемост и още по-лесно управление на бизнес процесите, каза още Найденова.
Тя цитира и последния доклад на асоциацията, според който до три-четири години търговията ще стане предимно мобилна. „Допитването сред потребителите показва, че проучванията за покупка в повечето случаи започват през телефона, независимо дали поръчката се прави онлайн, или от физическия магазин на търговеца. Изводът е, че търговията в близко бъдеще ще се слее - няма да има граница между физическа и онлайн търговия, а връзката ще я правят мобилните устройства“, обясни тя.
Целия разговор вижте във видеото на сайта на Bloomberg TV Bulgaria.


Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?
преди 4 години Повечето поръчки идват от мобилни устройства, а не от PC и така е от години. Освен това, малко са потребителите, които се възползват от главното преимущество на онлайн пазаруването - възможността предварително да проучат пазара. Повечето поръчки са импулсивни, те идват директно от някоя Фейсбук или Гугъл реклама. Ако има по-глyпав и непрактичен начин да свършат нещо, хората ще го измислят. отговор Сигнализирай за неуместен коментар