Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Bloomberg TV

Клиентите се готвят да наемат дългосрочно автомобили под наем, разкри експерт

Ползването на данъчни преференции и оперативният лизинг привличат компаниите към услугата, смята директорът на „Привиа“ Васил Василев

гледано: 3407   Още видео
Рейтинг 1 Рейтинг 2 Рейтинг 3 Рейтинг 4 Рейтинг 5
1 гласа

Популярността на услугата дългосрочен наем на автомобил расте, но пазарът е малък по мащаб. Компаниите в сектора не са ориентирани в толкова голяма степен към клиента.Това коментира директорът на „Привиа“ Васил Василев в ефира на "В развитие" на Bloomberg TV Bulgaria.

Той информира, че компанията има вече 50 автомобила, а услугата се предлага от 2015 година

„Компанията изпълнява ролята на дилър, защото клиентът може сам да избере модела на автомобила и да си го поръча, но едновременно с това е и финансираща институция, като може да се възползва от данъчните преференции, които дават данъчните закони по ДДС“, уточни Василев.

Той посочи още, че при ползването на услугата дългосрочен наем на автомобил се заплаща единствено овехтяването на автомобила. Оперативният лизинг и дългосрочният наем облекчават в голяма степен корпоративният сектор при покупката на автомобили и тяхното финансиране, коментира още експертът.

Още по темата

По думите му обичайният срок за наемане на автомобил е между 3-5 години, през които моделът е все още актуален, като в Германия стандартният период е четири години, през който всеки модел се обновява с нов.

Василев разкри, че автомобилите се предоставят за време, за което клиентът стандартно смята, че те ще бъдат актуални като модел.

"Цената, която клиентът заплаща е разделена на две -  авансово плащане, което варира между 10-15-20% от стойността на автомобила и месечна вноска, посочи Васил Василев. – Най-често срещан е аванс между 10-15 хил. лева и месечна вноска от 700-1200 лева."

Директорът на „Привиа“ подчерта, че рискът, който поема компанията, давайки автомобила под наем, е калкулиран в авансовата вноска.

"Автомобилът е с пълна сервизна гаранция през целия период на наема", добави той.

По статията работиха: Петя Стоянова, редактор Деляна Петкова

Още по темата

Коментари (3)

1
 
0
 
3
KPetkov до: Momchil_Matev
преди 11 месеца
Няма профилна снимка
Ти кои закони четеш, че това за 50% не мога да го открия. Айде проверявай преди да напишеш нещо, защото тук влизат и хора без сериозни финансови и счетоводни познания и да не ги заблудиш нещо.
Също така нали се сещаш, че за 48 месеца един автомобил е амортизиран напълно за счетоводни и данъчни цели, така че 90% от лизингите според теб ще да са оперативни тъй като едва ли някой ще иска да придобива изхабен актив.
Оперативният лизинг няма да бъде забранен, а просто се вкарват доста по стриктни ограничения при класифицирането на лизингите. Ако договорът ти, например, е до една година пак ще има вратичка да си го квалифицираш като оперативен и разхода да минава през отчета за доходите, а платеният кеш през оперативния кеш.
1
 
3
 
2
преди 11 месеца
Няма профилна снимка
Тъй...........
И как точно ще го забранят, тоз оперативен лизинг?! :) В момента оперативният лизинг можеш да го видиш само и единствено в P/L, тъй като е минава, като разход за външни услуги, а l баланса го нема! Целта на МСС, е да се вижда и в баланса, тъй като оперативният лизинг е дълг и липсата му в баланса на компаниите, ги прави да изглеждат по-напудрени:)
Точка 3- уааааауууууу ! Според теб защо изобщо се нарича оперативен лизинг?!!!! Оперативният лизинг няма авансова вноска - има депозит, който се връща в края на периода и собствеността обекта не може да се придобие от ползвателя дори и 100% да е изплатена.
Точка 4 - шапки долу за това:)
0
 
11
 
1
преди 11 месеца
1. Овехтяване се пише с "О".
2. Господинът е добре да знае, че по МСС и Европейските директиви до 2-3 години оперативният лизинг ще бъде забранен, тъй като е общопризнато, че чрез него се раздуват разходите и впоследствие се плаща по-малък данък печалба. Най-общо казано.
3. По нашите закони, а и по европейските, ако си изплатил една кола на над 50% от стойността й, следва да промениш третирането от оперативен на финансов лизинг. Просто защото това си е живо скрито "придобиване" на актив.
4. Над 48 месеца също не е оперативен лизинг.

Още от Bloomberg TV
Гергана Андреева: Протестиращите розопроизводители са жертва на прекупвачи