Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Bloomberg TV

Кога в България влаковете ще развиват скорост от 160 км в час?

Внедряването на нов подвижен състав няма да реши проблемите на БДЖ, посочи икономистът доц. Борислав Арнаудов

гледано: 3808   Още видео
Рейтинг 1 Рейтинг 2 Рейтинг 3 Рейтинг 4 Рейтинг 5
0 гласа
Внедряването на нов подвижен състав не е панацея, която ще реши проблемите на БДЖ. Тук е необходимо да се погледне върху инфраструктурата и организацията на движението, както и върху т.нар. интегрирана система за продажба на билети. Това е внедрено във въздушния транспорт и работи. Това препоръча в ефира на Bloomberg TV Bulgaria доц. Борислав Арнаудов, Катедра "Икономика на транспорта и енергетиката", УНСС.
Още по темата

Той отбеляза, че само внедряването на нов подвижен състав няма да привлече повече пътници. По думите му в България при пътническия жп транспорт не са необходими скорости от порядъка на 200-250 километра в час.

"Със 160 километра в час и правилната организация за спиране е достатъчно да се подобри услугата. За да бъде ефективна една високоскоростна линия, тя трябва да има 9 млн. пътници на година. В България на година по всички 4 хиляди линии се превозват 20 млн. пътници", посочи доц. Арнаудов.

Той коментира, че към момента се работи по много инфраструктурни обекти, свързани с жп транспорта в световен мащаб, в контекста на пандемията и развитието на по-екологични видове транспорт.

"Неслучайно Турция направи жп проход в Босфора под вода. Това означава, че в бъдеще ще се разчита на свързването на Турция с Европа. Това е един от маршрутите, по които Китай иска да доставя стоки в Европа", информира той.

Според него в Европа не е необходимо влаковете да се движат с 250-300 километра в час от гледна точка на разстоянията, които се преодоляват.

"В Китай се преодоляват много по-големи разстояния", даде пример той и потвърди, че няма да има конкуренция при жп превозите на Китай и Европа.

Кои жп маршрути засягат България от бъдещия Европейски път на коприната? Какви са ползите от разграничението на пътническия и товарния транспорт. Кои държави ще вземат заеми за подобряване на железопътния си транспорт? Как ще се постигне технически оперативна съвместимост на влаковете?

Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
 

По статията работиха: Екип на Bloomberg TV Bulgaria , редактор Петя Стоянова

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (14)

   1| 2    
2
 
2
 
14
Achtung до: фиг.1
преди 1 седмица
Няма профилна снимка
В грешка си при това голяма.
3
 
2
 
13
фиг.1 до: alligator_29
преди 1 седмица
Няма профилна снимка
Най-ефективните? В цял свят железопътният транспорт не носи никаква печалба и се субсидира от държавата. Единствената причина той изобщо да съществува е, че се счита от стратегическа важност и освен това изпълнява някои социални функции.
1
 
4
 
12
преди 1 седмица
Кога в България влаковете ще развиват скорост от 160 км в час ли?

Когато Бойко смени джипа с личен звездолет Стартрек Ентърпрайс NX-999.
2
 
7
 
11
преди 1 седмица
Много некомпетентен коментар. ЖП превози са едни от най-ефективните. Китай строят десетки хиляди километри високоскоростни ЖП мрежи, а наскоро и разработиха тов тип влак ( копие на японския "Шинкайшен" който развива над 500км/ч). Времето - е пари, и това целият свят го е разбрал, без България. Ние ще пътуваме Варна-София ( 500км) за 8-10 часа (средна скорост 50км/ч) в миризливи вагони, ще правим спирки във всяко село и ще се оправдаваме, че скороста не е от значение.
2
 
6
 
10
преди 1 седмица
Няма профилна снимка
Вие сериозно ли го дискутирате това ? Пари за такива работи няма. Стискайте палци европейците да дадат пари и да остане от тях нещо за да се завърши Хемус до 5-10 години, пък другото здраве да е.

Още от Bloomberg TV
Електронното правителство в Естония е спестило на администрацията 820 г. работа