Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Bloomberg TV

Кой губи в спора между Facebook и правителството на Австралия?

Това е въпрос, който не бива да се разрешава законодателно, а чрез преговори, твърди експерт

гледано: 1991   Още видео
Рейтинг 1 Рейтинг 2 Рейтинг 3 Рейтинг 4 Рейтинг 5
0 гласа

Съвсем ясно е кой губи от спора между Facebook и правителството на Австралия – това са изданията, защото съдържанието им достига до драстично по-малко потребители. Това заяви в ефира на Bloomberg TV Bulgaria Вени Марковски, председател на „Интернет общество – България”.

„Това е въпрос, който не бива да се разрешава законодателно, а чрез преговори. Ако няма споделяне на препратки към сайтовете на медиите, то те ще загубят трафика си“, категоричен е Марковски.

„Австралия може да е малък пазар на фона на други страни с много повече население, но не бива да забравяме, че там е един от най-големите издатели на медии в световен мащаб – Рупърт Мърдок. Неговите издания и телевизии са по целия свят. Т.е. може да се приеме, че ако законът официално бъде приет в Австралия, то е възможно примерът ѝ да бъде последван и от други страни“, обясни гостът. 

Още по темата

Марковски припомни и съобщение на министър-председателя на Австралия, в което той обяви, че забраната на Facebook да публикува новинарско съдържание от австралийски медии е „арогантно поведение на технологичния гигант“.

Но всъщност по същата логика, според Марковски, някой може да каже, че съществува и „арогантно поведение на един голям издател към всички социални платформи“, визирайки именно Мърдок.

По думите му много трудно може да бъде оправдано защо Facebook трябва да плаща пари само за това, че потребителите му имат възможност да кликнат на определена статия и да прочетат дадена информация.

„Facebook не генерира печалба от подобни препратки. Съвсем различно е, ако говорим за споделяне на част от рекламните приходи, когато например някое издание публикува реклама в социалната мрежа. Тогава би могло процент от тази реклама да отиде за самото издание. Но да се плащат пари само за това, че човек клика някъде и чете една информация - много трудно може да бъде оправдано“, категоричен е гостът.

Целия разговор гледайте във видеото на сайта на Bloomberg TV Bulgaria.

 

По статията работиха: Екип на Bloomberg TV Bulgaria , редактор Ралица Пейчева

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Bloomberg TV
Великобритания все още не е усетила пълния ефект на Brexit