Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Bloomberg TV

Метавселените и ребрандирането на Facebook определиха технологиите през 2021 г.

Метавселената ще бъде използвана като маркетингов трик за привличане на клиенти и инвеститори от различни компании, смята Юлиан Арнаудов

Метавселените и ребрандирането на Facebook определиха технологиите през 2021 г.

Снимка: Lam Yik/Bloomberg

Метавселените и ребрандирането на Facebook като Meta бяха едни от най-обсъжданите теми през 2021 г. По далеч от общественото мнение, но много по-важни за развитието на технологиите, бяха продължаващите проблеми с недостига на чипове и преразпределението на пазара между различните компании. Това коментира Юлиан Арнаудов, основател и главен редактор на сайта за технологични новини Techtrends, в предаването "UpDate" по Bloomberg TV Bulgaria.

"Концепцията за "метавселена" е също толкова стара, колкото виртуалната реалност - метавселените ще използват доста силно VR и AR, а технологично и двете не са достатъчно развити, за да имаме много масово приложение", коментира Арнаудов.

Поради различни ограничения - налични бройки и високи цени на очила и шлемове за VR, резолюция и опресняване на екраните им - първоначално потребителите на метавселените ще са няколко милиона души. До пет години може да има по-голямо навлизане, а визията на Марк Зукърбърг може да се реализира в рамките на едно десетилетие, каза Арнаудов, но уточни, че всякакви прогнози в момента са много общи.

В краткосрочен план, целта на ребрандирането и обявата на метавселенета бе да измести вниманието от проблемите и разкритията за неетични практики на Facebook, добави Арнаудов. Чисто юридически това може да има по-голяма полза за компанията с оглед на антимонополните действия на правителството на САЩ; стратегически Мeta дава една по-голяма цел на иначе фрагментираната компания, каза той.

"Много трудно ще бъде направена метавселена, която да е достатъчно мащабна, че да удовлетвори очакванията на потребителите и да изпълни обещанията."

Microsoft, Facebook, Amazon и може би Apple имат възможностите да изградят подобни виртуални светове, но етикетът "метавселена" ще бъде изполван като маркетингов трик за привличане на клиенти и инвеститори от най-различни компании, смята Арнаудов.

"Вече има опити, някои от които граничат с Понци схеми".

При чиповете се засилва тенденцията за недостиг, който вече се усеща в почти всички сфери от ежедневието. Дори големите производители на смартфони вече ограничават производството

"В момента виждаме опит да се преразпредели пазара - както географски, така и чисто пазарно като играчи".

През 2022 г. трябва да се разбере дали ще бъде одобрена сделката за покупката на Аrm от Nvidia от регулаторните органи.

Много е вероятно сделката да бъде блокирана и ще бъде трудно да бъде намарен нов купувач за Arm заради високата цена и конфликт на интереси, тъй като освен в повечето смартфони, чиповете на компанията вече започват да се използват и в персонални компютри като тези на Apple.

Intel губи позиции на пазара за компютърни чипове и изостава в развитието на нова архитектура.

Повече за технологичните теми на 2021 г. и какво ще донесе Net 3.0 може да гледате във видеото на сайта на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването "UpDate" може да намерите тук.

По статията работиха: Екип на Bloomberg TV Bulgaria , редактор Божидарка Чобалигова

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (2)

1
 
3
 
2
преди 4 месеца
1
 
6
 
1
преди 4 месеца
бая народ изтреще още преди да го чипират ...

Още от Bloomberg TV
Операционна система удължава живота на стари устройства