Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Bloomberg TV

Помага ли изкуственият интелект при вземане на бизнес решения?

Между технологиите и регулациите винаги има процес на догонване, смята Александър Хаджидимитров от ТИМ ВИЖЪН България

Помага ли изкуственият интелект при вземане на бизнес решения?

Снимка: Pixabay

гледано: 1092   Още видео
Рейтинг 1 Рейтинг 2 Рейтинг 3 Рейтинг 4 Рейтинг 5
0 гласа

Изкуственият интелект е област с много приложения, каза Александър Хаджидимитров, ръководител отдел Консултанти в ТИМ ВИЖЪН България, в ефира на Bloomberg TV Bulgaria..

Той разказа, че в ERP системите все още основните бизнес решения се взимат от хората, а изкуственият интелект по-скоро подпомага процеса, насочва посоката. Експертът добави, че нискоквалифицирани дейности все повече ще се изпълняват от изкуствен интелект, но важните бизнес решения би трябвало да останат отговорност на служителите.

Още по темата

По темата за новия регламент за личните данни (GDPR) Хаджидимитров каза, че се наблюдава изоставане на регулациите от технологиите, но все пак Европейският съюз е отговорил на исканията на хората, макар и със закъснение.

„Между технологиите и регулациите винаги има процес на догонване. Технологиите са движени от частния сектор. Регулациите се движат от правителствата, администрациите на ЕС и именно това ги поставя в ситуацията на догонващ. GDPR възникна в отговор на исканията на много потребители да получат правото да „бъдат забравени“ в интернет пространството. Този регламент беше отговорът на ЕС“, посочи експертът.

По темата доколко е успешен процесът по въвеждане на новите правила Хаджидимитров изрази мнение, че световните разработчици са се справили с предизвикателството. Що се отнася до компаниите посочи, че те се оказват зависими от технологиите и доколко разполагат с модернизирани системи.

„Световните разработчици общо взето се справиха с предизвикателството. Тяхната задача е осигуряването на добър контрол на данните и достъпа до тях. Друг е въпросът дали и компаниите ще успеят да се справят, защото модерните системи за управление имат готовност да работят с този регламент, но по-остарелите не са подготвени. Всичко зависи и от това как до момента са съхранявани данните и доколко промените след GDPR могат да се въведат автоматично“, убеден е Александър Хаджидимитров.

За бъдещо предизвикателство пред компаниите той посочи условието, че те трябва да могат да предоставят данните на други компании, които съхраняват,.

„Никъде не е уточнено по какъв начин и кои точно данни трябва да се прехвърлят. Очаква се да има промени в тази област скоро, които ще са по отношение на стандартизирането“, информира експертът.

Вижте във видео материала целия разговор.

По статията работиха: Екип на Bloomberg TV Bulgaria , редактор Петя Стоянова

Още по темата

Коментари (0)


Още от Bloomberg TV
Николай Ваньов: Турция ще страда от споровете със САЩ