IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

След листване на борсата ще започне производство на малки градски електромобили

Българската фирма Sin Cars се цели в международния пазар, посочи собственикът ѝ Росен Даскалов

21:30 | 01.11.18 г.
След листване на борсата ще започне производство на малки градски електромобили

Производството на малки градски електромобили е новият проект на Sin Cars. Той ще бъде реализиран след успешното провеждане на първично публично предлагане (IPO) и листването на компанията на БФБ, за да акумулира капитал за производство на електромобили в Русе.

Това става ясно от разговора с Росен Даскалов, собственик на Sin Cars, в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.

Компанията вече е успяла да влезе сред най-големите, както на състезателните писти, така и в нишовия пазар на супер GT автомобили, които произвежда във всички точки на света.

За Росен Даскалов това обаче не е мечтата му, защото иска да създадат продукт,  който да изведе България напред, на международния пазар.

“На изложението в Женева през тази година видях, че големите производители не искат да правят автомобили за по-нишов пазар. От тук ми дойде идеята да трансформираме познанията и опита си от една техническа сфера в друга и да направим нещо различно", обясни той и каза, че българският автопроизводител вече има първите прототипи на електромобила, като сега се правят първите коли, предназначени за клиенти от Индия, където Sin Cars има партньори и предложение да се сглобяват автомобилите.

"Планирано е производството на различен вид автомобил. Това е една платформа, която по начин на производство прилича на автобус с умалени размери, с една тръбна конструкция, отколкото на стандартен автомобил, но също така се доближава по конструкция на вече произвежданите от компанията състезателни автомобили. В тази тръбна конструкция, на 30 см височина от земята е интегрирано абсолютно всичко необходимо за движението на автомобила – електромотор, скоростна кутия, системи за управление, контролери, батерии, окачване", разкри Росен Даскалов техническите предимства на електромобила.

По думите му конструктивната цел на производителя е да няма основни елементи на автомобила извън тази платформа, за да се улесни надграждането му според изискванията на всеки клиент.

“Върху платформата впоследствие може да бъде прикачена товарна платформа, платформа за превоз на пътници, или друга, създадена за удоволствие през лятото – като кола за плажа дори, а комбинациите в тази посока стават много на брой", съобщи собственикът на Sin Cars.

Росен Даскалов обяви, че първата пазарна цел на това производство е българският пазар и информира, че вече има интерес от страна на големи фирми за доставки за градската среда. Другите пазарни територии, към които е ориентирано производството са големите европейски градове, които трябва да  изпълнят новите екологични изисквания на транспорта си в градска среда.

"Електропреносната мрежа на големите държави се нуждае от десетгодишен период, за да се трансформира така, че да позволява зареждането на голям брой електромобили, а какво остана за по-малките държави”, риторично попита той.

Росен Даскалов вижда бъдещето на автомобилите в изцяло хибридна версия.

“Електрическите автомобили ще преминат доста дълъг преходен срок, докато употребата им стане тотална", прогнозира мениджърът и обясни защо се е насочил към малките електромобили, с батерии от 10 до 30 кВт, което означава от 150 до 400 км пробег. 

“200 км е разстояние, което трудно може да се измине в един град като София, коментира той и разкри, че след еднодневен преход автомобилът ще се зарежда вечер в дома на собственика, без използването на междинни станции.

Какви са плановете на българския производител вижте във видео материала.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:45 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Bloomberg TV виж още

Коментари

Финанси виж още