IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Тенденцията на застаряване на автопарка в България продължава

Над 43% от автомобилите по пътищата са на възраст над 20 години, коментира автомобилният експерт Калоян Желев

08:58 | 21.02.17 г. 6
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Двуцифреният ръст от близо 20% на пазара на нови коли е висок, но абсолютните стойности остават много ниски. Тенденцията на застаряване на автопарка в България продължава, като над 43% от автомобилите по пътищата са на възраст над 20 години. Това коментира в студиото на „Светът е бизнес“ по Bloomberg TV Bulgaria с водещ Ивайло Лаков автомобилният експерт Калоян Желев. 

По думите му впечатление през януари на българския пазар на автомобили прави двуцифреният близо 20% ръст в сравнение със същия месец на 2016 г. Въпреки това  абсолютните стойности остават много ниски, коментира в студиото на „Светът е бизнес“ по Bloomberg TV Bulgaria с водещ Ивайло Лаков автомобилният експерт Калоян Желев. 

Припомняме, че България е шеста в Европейския съюз (ЕС) по ръст на регистрациите на нови автомобили през януари по данни на Асоциацията на европейските производители на автомобили (АСЕА). Регистрациите у нас се увеличават с 19,5% до 1 802 спрямо 1 508 през януари 2016 г.

„Автомобилната индустрия и пазар са изключително зависими от работните дни в един месец, а декември е традиционно с по-малко работни дни. Поради което, чисто исторически, януари не е първият месец, който показва амбициозни ръстове по простата причина, че няколко работни дни по-малко прехвърлят регистрациите в януари“, коментира експертът, според когото фактори също така са и промоциите и акумулативните ефекти от въвеждането или отмяната на стимули за обновяване на автопарка, породени от законодателните инициативи в Европа.

На въпрос за наблюдаваното разминаване в тенденциите за повишаване на икономическото състояние на населението от една страна и нелогичния тренд на застаряване на автопарка Желев заяви, че си „задавам въпроса кой от двата индикатора лъже – дали индексът на икономическата свобода, или данните за продажби на нови автомобили. Защото ако съдим по тези данни, очевидно сме икономически несвободни“.

Вижте повече във видеото!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:37 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Bloomberg TV виж още

Коментари

6
rate up comment 0 rate down comment 0
RedBot
преди 7 години
Лобито на вносителите на нови коли е яхнало вълната на мръсния въздух и дайте да дадем. Само че той си е мръсен от десетилетия. Калта по улиците, дето става на прах не е от старите коли. Кола втора употреба поддържана в добро техническо състояние излиза на половин цена. Българинът е достатъчно финансово грамотен за да си направи тая сметка.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 2 rate down comment 0
Един Българин
преди 7 години
Абсолютно! Много хора могат да си позволят нов автомобил, но т.к. знаят че е по-ненадежден и с адски много повече разходи просто не го взимат. В квартала улиците са пълни с дупки, а в разправията със застрахователи никога не излизаш победител. Е за какво са ти застрахователи и нови автомобили - няма икономическа логика. Да, екологична може би ама като се скапе компютъра на колата в някое село с бебето отзад през нощта/зимата си до тук с новите автомобили. Т.е. освен икономическа няма и практическа логика.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 7 rate down comment 7
Moesia
преди 7 години
Ами направете го като при бай Тошо - да чакаш с години за автомобил - вноски, ред, Лада, но нова.Щом сте против пролетариата, който си позволява да ви трови със старите си трошки без катализатор, вместо да потропва по улиците с каруца, нека се позволи покупка само на чисто нови коли - ако вноските се започнат от рано, тъкмо за 20тата годишнина човек ще се сдобива с автомобил.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 13 rate down comment 1
stanislavr
преди 7 години
Явно в бройката на старите влизат автобусите и камионите. То млади българи не останаха, тия за нови коли се загрижили. А и при качеството на изработката новото куца с всички крака, дори и при престижните марки. Свършва акумулатора, свършва и колата.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 15 rate down comment 7
osoitza
преди 7 години
Има грешка: "над 43% от автомобилите по пътищата са на възраст над 20 години" . Тези над 20 г. рядко са по пътищата, обикновенно седят закотвени някъде и ако случайно са в движение се карат веднуж на не знам колко време. Застанете на произволно място в България с натоварен трафик и пребройте за 10 минути колко коли ще минат на 20 + години? Да не говорим пък по магистралата.но наистина е проблем с остарялия авто парк, който обаче нямам как да се реши. Дори да махнат данъка на новите коли(400 -500 лв примерно ), надали ще мотивира много хора да дадат 30 -40 хил лева за нова кола, когато само каското е няколко хиляди, но пък ако се сложи на тези със старите возила на 20+ години може да се отнеме възможността на някои възрастни хора да пътуват.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 27 rate down comment 3
v_tin
преди 7 години
AAAAAAAAAA Имате грешка, я се разходете по автосалоните. Няма кола с повече от 150 000км , нищо че е на 20 години. Все пак трябва да е изправна технически, а не в първа младост. Като искате нови коли, вдигнете заплатите над 2500 лв и всеки ще се качи на такава. Дачия например един и същи модел в германия и бг струва едни и същи пари, добре де излъгах в бг е с 250лв по евтина
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още