Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Bloomberg TV

В. Илиева: Клиентите на пазара на луксозни имоти се увеличават с 12% за година

Последното тримесечие на годината бе много силно, твърди управляващият партньор в Unique Estates

гледано: 3465   Още видео
Рейтинг 1 Рейтинг 2 Рейтинг 3 Рейтинг 4 Рейтинг 5
1 гласа

На годишна база пазарът на луксозни имоти отчита ръст от 12% на клиентите си през 2020 г. Това заяви в ефира на Bloomberg TV Bulgaria Весела Илиева, управляващ партньор в Unique Estates.

„Въпреки че имахме два затворени месеца - март и април, когато бе първият епизод на пандемията, последното тримесечие на годината бе много силно, защото инвестицията в имоти се оказа отново най-стабилната инвестиция“, заяви Илиева.

В България също така се отчита ръст от 3% на цените на имотите в сегмента, а не както се предполагаше – сериозен спад, каза тя.  

Още по темата

„Новото строителство, което бе запланувано за 2020 г. не се реализира, някои проекти бяха задържани, а строежът на други дори и не започна. Сега търсенето отново изпреварва предлагането и очакванията са за бавно покачване на цените“, обясни Илиева.

„Пазарът е стабилен, цените няма да спаднат“, прогнозира още тя.

Според нея една от тенденциите за миналата година е, че купувачите са търсили къщи в районите около големите градове, като в случая на София това са Панчарево, Банкя и село Лозен.

„Друга важна тенденция е възприемането на краткосрочно отдаване под наем за 4,6 или 8 месеца“, добави експертът.
Илиева поясни, че за луксозният сегмент при жилищата на първо място по важност е локацията, следвана от гледката, площ, дали жилището се намира в затворен комплекс и каква е обграждащата среда.

„Покупката на луксозен имот не е рационално решение. То е емоционално решение“, добави тя.

Целия разговор вижте във видеото на сайта на Bloomberg TV Bulgaria.

 

По статията работиха: Екип на Bloomberg TV Bulgaria , редактор Ралица Пейчева

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (1)

0
 
5
 
1
преди 1 месец
Няма профилна снимка
Това интервю не ми звучи като анализ, а като маркетингов напън. И отново липсва анализ на продукта. Какво значи луксозен имот - над какви пари, с какви параметри? Луксозният имот по тазгодишни критерии може и да поскъпва, но какво става с онзи, дето беше луксозен по критерии отпреди 10г.? Имотите в центъра на София бяха най-скъпи преди, а сега са под цените на Манастирски ливади - това поскъпване на луксозните имоти ли е? Аз виждам дефлация на продукта - да, по-висока цена му искат, но му добавят и много неща, които преди ги нямаше, като затворен комплекс, допълнителни услуги, квадратура и разпределения и т.н.

Още от Bloomberg TV
Какви са рисковете при употребата на данните в регистър с ваксинираните?