IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Инвестиционен портал може да намали регионалните дисбаланси в общините

С публично-частното партньорство да се изгради транспортна инфраструктура със скоростни пътища, препоръча преподавателят Димитър Димитров

11:14 | 27.04.17 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg TV Bulgaria</em></p>

Снимка: Bloomberg TV Bulgaria

Едва между 16 и 20 общини в България имат функционираща икономика и разчитат на собствените си бюджети и приходи. Останалите изпитват трудности с бюджетната си издръжка и това се дължи на обезлюдяването и влошаването на работната сила. Необходимо и задължително е разработването на инвестиционен портал на българските общини.

Това препоръча преподавателят в Геолого-географския факултет на СУ “Св. Климент Охридски” гл. ас. Димитър Димитров в ефира на "Бизнес старт" на Bloomberg TV Bulgaria.

Той е на мнение, че трябва да бъдат насочени значителни средства, за да могат и местните общности да почувстват позитивния ефект на регионалната политика, свързана с инфраструктурното развитие на второкласна и третокласна пътна мрежа. 

“Ако през следващите от пед до десет години не се предприемат мерки за справяне с демографския срив, в последствие процесите ще бъдат необратими", предупреди Димитров и напомни, че някоко най-бедните региона в ЕС са в България.

По думите му само в резултат на отрицателния естествен прираст последните 5-6 години населението на България намалява приблизително между 41-42 хил. души във всяка година или с един град като Ловеч, Разград, Кюстендил.

Според експерта състоянието на общинската пътна мрежа е тежко. „На около 80% от нея не е извършван капитален ремонт повече от 25 години“, напомни ученият.

„Инфраструктурното развитие на страната е под това на Източна Европа“, посочи Димитър Димитров.

За пример той даде Хърватия, която е направила система за скоростни пътища от вътрешността на страната към Адриатическото крайбрежие, а не толкова автомагистрали.

„Трябва да се помисли и в нашата страна за изграждане на скоростни пътища, които са с ниска себестойност, но с добра пропускателна способност. Разликата от автомагистралата е, че няма аварийна лента за движение", уточни Димитров.

Той е категоричен, че скоростните пътища са подходящи за държави с планински терени.

Вижте повече във видеото!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:56 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Bulgaria On Air виж още

Коментари

Финанси виж още