Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Bulgaria On Air

Конфискуван либийски танкер в Бургас вкара България в конфликт с Либия*

Триполи предприема мерките след действия на българските власти

гледано: 1884   Още видео
Рейтинг 1 Рейтинг 2 Рейтинг 3 Рейтинг 4 Рейтинг 5
0 гласа

Либия ще задържа всеки български кораб, навлязъл в нейни териториални води. Това става ясно от заповед на либийската морска администрация, разпратена до всички търговски и нефтени пристанища в страната.

Триполи предприема мерките в отговор на действия на българските власти. Причината - задържан в Бургас либийски танкер, около който вече повече от година се водят съдебни битки.

„Компанията "Булгаргеомин" е упражнила морската ипотека, която е учредена, или поне документите сочат, че е учредена в Гърция. Корабът в края на 2017 г. първоначално е арестуван, в последствие му се забранява плаването, докато траят процедурите през частен съдебен изпълнител“, разясни пред БНТ министърът на транспорта Росен Желязков.

Още по темата

От думите му стана ясно, че либийският танкер е престоял две години на Пристанище Бургас.

След публична продан корабът получава разрешение да отплава на 27 декември. В момента се намира на 20 мили от Созопол, извън териториалните води на България. Спорът е частно-правен, каза още Желязков.

Танкерът, чиято собственост оспорват българска компания и държавата Либия, е напуснал пристанище Бургас в края на миналата година, знамето му е свалено с помощта на Българската морска администрация и "Гранична полиция", и е предаден в ръцете на украински екипаж. Либия протестира решението пред българското външно министерство и ООН.

Според арабиста проф. Владимир Чуков казусът трябва да бъде разгледан много внимателно от българските власти и администрация и да се проведе прозрачна процедура.

"Имам чувството, че на повърхността избиват емоциите от годините 1999-2008, когато беше кризата с медицинските сестри. Отново имаме обвинения, позиции, остри реакции. Мисля си, че да се използва думата "пиратство" е силно преувеличено. Случаят е много заплетен. Българските институции е трябвало да реагират, преди да се стигне до ескалация на напрежението", обясни експертът пред Bulgaria ON AIR.

По думите му Либия е изтълкувала смяната на флага като удар по своя суверенитет.

"Не очаквам буквално арестувани моряци на български кораби. Всички кораби под български флаг трябва да бъдат ясно информирани, че ако отидат на територията на Либия, може нещо да им се случи. В момента нямаме дипломатическо представителство в Либия и това може да се окаже проблем", допълни проф. Чуков.

„Най-сериозният играч, който още не се е появил, има ресурси, разузнаване, силови, финансови и правни лостове. Това е застрахователят на кораба. Тези хора в един момент ще се появят и тогава се опасявам, че натискът върху България ще е твърде голям”, заяви пред Нова телевизия журналистът Георги Милков.

„Фирмата наистина има вземания от Либия и има документи за това. Тази фирма е наследник на фирма, която е работила още по комунистическо време в Либия”, каза Милков.

„От началото на съдебната разпра частният съдебен има решение на първа инстанция от Бургаския окръжен съд, на което се позовава. Оттам нататък има още решения на още инстанции и всъщност краят на разпрата е на 2 януари, когато излиза решението на ВАС и то е, че корабът трябва да се освободи и да се върне на либийците. На 28 декември обаче той е отплавал. Моят въпрос е по-скоро към действията на българските държавни власти, при положение, че корабът е задържан от ноември 2017 г. и е ясно, че там текат съдебни битки”, каза журналистът.

Според него този скандал може да се разгорещи още повече. По думите му Либия ще се бори до край и ще отстояват интересите си.

Междувременно дружеството „Булгаргеомин ЛТД” ДЗЗД изпрати позиция до медиите, в която се казва, че действията по смяна на флага на кораба чрез частен съдебен изпълнител са резултат от неизплатен дълг от либийската държава в продължение на 28 години. 

*Новината е допълнена в 9:29 ч.и 17:38 ч.

По статията работи: Надежда Бочева

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (2)

2
 
6
 
2
преди 4 месеца
Няма профилна снимка
Да наредим пъзела : ЛИБИЯ - БУЛГАРГЕОМИН - БЪЛГАРСКИТЕ КОНЦЕСИИ В ГАДАМЕС И МУРЗУК !!!

БУЛГАРГЕОМИН - 100 ДЪРЖАВЕН В НЕСЪСТОЯТЕЛНОСТ ОБЯВЕНА В КРАЯ НА 2010 ГОДИНА. Фирмата е носител на отговорностти свързани с ДЪРЖАВНИ договори за КОНЦЕСИИ в Либия

ВЪПРОСА: Каква е съдбата на българолибийските концесии с които е свързано името на Булгаргеомин?!!

В ЧИИ РЪЦЕ СА ТЕЗИ КОНЦЕСИИ ???

И САМО ТЕ ЛИ ???

ИЗОБЩО НЯКОЙ МОЖЕ ЛИ ДА КАЖЕ КАКВА Е СЪДБАТА НА КОНЦЕСИИТЕ НА КОМУНИСТИЧЕСКА БЪЛГАРИЯ ЧАСТ ОТ КОИТО СА ЛИБИЙСКИТЕ????

Може би от паралелната държава на ВЪНШНОТЪРГОВСКИТЕ НИ ФИРМЕ са наясно и е редно да ни кажат КОЙ И КАК УПРАВЛЯВА НЕ САМО ДЪРЖАВНИТЕ БЪЛГАРСКИ КОНЦЕСИИ, НО И ВЪНШНОТЪРГОВСКИТЕ НИ ДРУЖЕСТВА?!!!

Точно две от тези дружества свързани с подобни плащания са били в ръцете и са управлявани от ДАМАТА ОТ СЕЛО КРУШЕВО , която сега е партиен водач на "левия" електорат.

Ако тя се срамува и не знае нищо журналистите могат да се обърнат и към другаря СТОЯН МАРКОВ /Заместника на Огнян Дойнов/

Стенмарк и другарите му са наясно със съдбата на външнотърговските дружества и КОНЦЕСИИТЕ КОИТО СТОЯТ В ОСНОВАТА НА ВЪПРОСНИЯ КОНФЛИКТ СВЪРЗАН С ЛИБИЙСКИЯ КОРАБ.

Стенмарк е тъст на брата на Милен Велчев - Георги , а личният му шофьор от времето на соце - СПАС РУСЕВ е велик собственик на оператора ВИВАКОМ .

Айде господа журналисти,
РАЗМЪРДАЙТЕ СЕ!!!
0
 
14
 
1
преди 4 месеца
Няма профилна снимка
Абе те нашите ЧСИ-та са всесилни, какво толкова се чудят либийците?

Още от Bulgaria On Air
Унифицират сградите в центъра на София по подобие на Лондон и Париж