IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

При старите концесионни договори няма ограничение на цената за чадър

Непрекъснато се правят сериозни проверки на концесионерите на българските плажове, твърдят от Министерство на туризма

13:17 | 03.07.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

При по-старите концесионни договори няма ограничение на максималната цена за чадър и шезлонг. Това обяви в ефира на bTV нач. на отдел „Контрол на концесионната дейност” към Министерство на туризма Василка Цанева. Повод за коментара ѝ е касова бележка за 70 лв. за сянка на плаж „Каваци”, която предизвика възмущение в социалните мрежи. Цанева обясни,че непрекъснато се правят сериозни проверки на концесионерите на българските плажове.

Тя добави, че все пак пазарът определя цените. „Има разнообразие от плажове – някои са с нови договори, други са със стари”, посочи Цанева и допълни, че инспекторите следят стриктно на плажовете да са със 50% свободна зона за разполагане на плажни принадлежности.

По думите на Константин Занев от Институт за анализи и оценки в туризма, цените за чадър и шезлонг не са нормални. „Виждаме как българинът има едни очаквания за лоялност към Гърция, а не към България. Защото там знае какво ще получи за парите си и какво качество ще получи. В България никога не знае какви нови промени ще има. Започваме да губим българския турист”, коментира Занев. 

Василка Цанева добави, че има и по-евтини цени за чадър и шезлонг, като даде пример с плажа „Бургас-Север”, където цента 1,20 лв., а на „Поморие-Централен” – 3,60 лв. „Когато се прави сравнение е редно то да се прави между големите курорти в Гърция и България, между малките населени места в Гърция и у нас”, каза Цанева

И все пак, по данни на Института за анализи и оценки в туризма туристите по българското Черноморие са намалели с над 20% през тази година. Въпреки че все още няма официални данни, предварителните анализи на Министерството на туризма показаха спад с между 3 и 6%.

На този фон пък трафикът на леки автомобили през граничния пункт с Гърция се е увеличил с цели 25%, като през уикенда пътуващи се оплакаха, че са чакали близо 3 часа на границата. Проучване на социологическата агенция "Тренд" от своя страна показа, че 32% от българите са избрали да почиват в чужбина това лято. Повечетo са се спрели на курортите именно в Гърция и Турция. 

"Проекцията на цените е визия за пазар. А пазарът е свободен. И тогава, когато има предлагане и търсене, и те срещнат своя интерес - цената е разумна. Не бива цена, обявена на едно място, да бъде показателна за цялото българско Черноморие", коментира в ефира на Bulgaria ON AIR изпълнителният директор на Сдружение "Национален борд по туризъм" д-р Полина Карастоянова.

"Дори и цена от 100 лв. за определени зони по плажовете ни би била приемлива, ако има клиенти за тях. И ако услугите, които се предлагат са на съответното ниво", допълни още д-р Карастоянова.

Пред Bulgaria ON AIR тя беше категорична, че само след средата на месец юли картината по родните курорти ще бъде съвсем различна и за отлив на туристи няма да става и дума.

Междувременно снимки на касови бележки с абсурдно високи цени в черноморския курорт "Албена" бяха разпространени в социалните мрежи  и предизвикаха масово възмущение от това, което се случва по морето на фона на значително по-малкия брой туристи тази година. От репортаж на Нова телевизия се вижда, че клиенти са платили 11 лв. за бутилка минерална вода и 9,50 лв. за пърленка.

Според собственика на заведението цените на минералната вода и пицата са толкова високи поради факта, че в началото на сезона групи туристи си поръчват по един брой от тях и му заемат цялата маса. Към този момент цените изглеждат по друг начин. 

Маргита Тодорова – директор на „Маркетинг и реклама” към КК „Албена” се извини на клиента за грешката, която е допуснал техния партньор. „Доброто съотношение „качество-цена” е водещо в днешно време. И това е доказателство за избора на нашите гости. Повече от 40% от тях са ни постоянни”, обясни тя. 

Вижте още във видеото.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:10 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Bulgaria On Air виж още

Коментари

Финанси виж още