Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

България

Бъдещето на бул. Витоша - повече заведения, по-малко магазини

Тенденцията е да се търсят помещения в търговски центрове за сметка на търговските улици, съобщава консултантска компания

Бъдещето на бул. Витоша - повече заведения, по-малко магазини

Снимка: Jasper Juinen/Bloomberg

Столичният булевард Витоша ще продължи да се оформя все повече като зона за забавление и прекарване на свободното време с доминация на заведенията и свиване на броя на магазините, прогнозира консултантската компания за бизнес имоти Cushman & Wakefield Forton.

Ясно се очертава търсенето на помещения в търговските центрове за сметка на търговските улици, допълва компанията. 

Секторът на продуктите за здраве и красота се очертава като един от най-бързо растящите на българския пазар, отбелязвайки двуцифрени темпове на ръст през последните две години, сочат още данните на Forton.  

Добрите резултати на сегмента са довели в България нови марки като Kiehl’s – най-високия клас козметика на L’Oreal, която отвори първия си обект в Paradise Center през февруари. Междувременно глобалният концерн премести и магазина на друга своя марка - NYX Cosmetics, в търговския център. Също през тази година се очаква откриването на първия обект на веригата дрогерии Vitalite в София. Вече присъстващите на пазара дрогерии и козметични брандове също продължават да договарят нови площи.

Още по темата
“Секторът на продуктите за здраве и красота се разраства като част от глобалната вълна към по-активен и здравословен начин на живот. Отражение на тази тенденция виждаме както при козметиката, био магазините и дрогериите, така и при спортните стоки, които са друга бързо растяща категория“, обобщава Иван Граматиков, мениджър „Търговски площи“ в Cushman & Wakefield Forton. Според него навлизането на нови марки и разрастването на вече присъстващите на пазара ще продължи и през 2020 г.

Стъпването на Kiehl’s на нашия пазар е част от стратегията за разрастване на бранда в Централна и Източна Европа. Марката вече присъства в Сърбия, Хърватия и Румъния.

Експертите очакват с оглед на нарастващите доходи и установяването на София като устойчива шопинг дестинация още брандове във високия сегмент да навлязат на пазара у нас през 2020 г. Те трайно се ориентират към успешните търговски центрове. 

След период на плавен ръст на цените наемите в търговските центрове в София за магазин с добра локация и площ около 100-150 кв. м достигат 40 евро/кв. м към края на 2019, като  очакванията са възходящият тренд да продължи. Към последното тримесечие на 2019 г. офертните нива за магазин с площ 100-150 кв. м за моден бранд на булевард “Витоша“ в столицата са около 60 евро/кв. м с очаквания в краткосрочен план леко да се повишат.

По статията работиха: Божидарка Чобалигова, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (4)

0
 
4
 
4
преди 3 седмици
Toвa гo гoвopя oт пoнe 6 гoдини.
Ето какво съм написал за ceb.bg на Юни 12, 2014г. :
"Туристически комплекс бул. Витоша !!!
Пешеходната зона на бул Витоша се превръща в едно огромно заведение, което ще събира МНОГО голяма част от бюджета за храна и напитки на хиляди домакинства, живеещи край метростанциите."

Pe
4
 
15
 
3
khao до: studioaa
преди 3 седмици
Няма профилна снимка
Кво да е коментираме? Тая улица е за туристи,които да бъдат щавени, нито най добрите кръчми са там, нито най евтините !
5
 
14
 
2
преди 3 седмици
Булевард Витоша няма никакво бъдеще, нито като като търговска улица, нито център за забавление пълен със заведения. Цени от порядъка на 50 евро на квадрат за наем месечно правят продажните цени свръх-скъпи в сравнение с останалата част на града и никой не иска да купува нищо. От друга страна цените в заведенията са свръх-надути пак по същата причина и може да се отиде на 200 метра разстояние за да се спестят доста парички... Може би само елитните б@рдаци там може би са печеливши, но се съмнявам силно в това...
2
 
15
 
1
преди 3 седмици
Няма профилна снимка
То и сега не изпитвам голямо желание да се разхождам по Витошка, а когато останат само магазини на луксозни брандове и хипстърски заведения пък съвсем.

Още от България
Какво ще е бъдещето на северното и източното крило на Централна минерална баня?