Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

България

Българите компенсират отсъствието на руснаците от пазара на ваканционни имоти

Между 65 хил. евро и 110 хил. евро са бюджетите на сънародниците ни за покупка на втори дом в Созопол

Българите компенсират отсъствието на руснаците от пазара на ваканционни имоти

Снимка: Pixabay.com

Българските клиенти са проявили сериозна активност в сключването на сделки с ваканционни имоти по родното Черноморие и са компенсирали отлива на потребителите от чужбина. Това е помогнало на пазара да остане стабилен през лятото на 2020 г., сочи доклад на строително-инвестиционната компания Green Life Development & Resorts.

„Кризата с коронавируса повлия двустранно на пазара на имоти на Черноморието. От едната страна бяха чуждестранните купувачи. Макар те да проявяваха интерес към ваканционните апартаменти у нас, обстоятелствата на практика изключиха опцията за огледи. Имотният пазар е консервативен и дистанционни сделки се случват по изключение. За сметка на това ситуацията направи българите много по-активни. Така, противно на очакванията, сделките ни за лято 2020 се запазват на нивата от миналата година”, коментира Теофил Петров, изпълнителен директор на Green Life Development.

Бюджетите на сънародниците ни не са по-различни от предходни години, отчитат още от компанията. За апартамент с една спалня в комплекс в Созопол те плащат средно 65 хил. евро, а за две спални – 100 хил.-110 хил. евро.

„Част от купувачите ни през това лято бяха планирали сделка така или иначе, но кризата ускори темпа на плановете им. Имахме и клиенти, които взеха и реализираха решението си в рамките на този сезон. Това бяха българи, почиващи в чужбина, които не са си представяли, че този формат на ваканция може да бъде възпрепятстван. През последните десет години те са посещавали нашето Черноморие рядко или изобщо не са, но през този сезон преоткриха качествата му и дори решиха да се сдобият със собствен ваканционен имот тук”, пояснява Теофил Петров.

Все пак най-силният мотив на клиентите да се ориентират към покупка на жилище или вила на морето е търсенето на изгодни възможности за съхранение на парите.

Още по темата
„Около времето на извънредно положение се заговори за покупката на къща извън града като разумен начин за вложение на спестяванията в несигурни времена. Ваканционният имот винаги се е разглеждал като възможна добра инвестиция, но през 2020 година тази нагласа у потребителите се засили”, казва Петров.

От компанията посочват, че активността, замразена през март и април, се компенсира в края на сезона. Август и септември са месеците, в които са се случили по-голямата част от сделките за лятото. Расте и интересът на клиентите към ваканционните къщи.

„Семейства с малки или в училищна възраст деца, със средни към високи доходи, които живеят в големите градове – това бе най-често срещаният профил на купувачите на вили в Созопол. Част от тях живеят за постоянно в къщите и искат да пренесат стила си на живот и във „втория“ си дом”, коментира Екатерина Желяпова, търговски директор „Ваканционни имоти” в Green Life Development.

Най-желани остават апартаментите с една или две спални. Повечето сделки клиентите изплащат с налични средства, а не с ипотеки, което затвърждава стремежа към сигурно вложение на спестяванията.

От компанията не идентифицират промени в намеренията на руските собственици у нас. Те покриват дължимите такси, отдават жилищата си под наем с очакване, че след преминаването на пандемията ще могат отново да ги използват.

Купувачите през лято 2020 са склонни да купуват имоти, които все още нямат Акт 16. Има голям интерес и към проектите, чието същинско изграждане все още не е стартирало, казва Желяпова и дава за пример обекта Park Site на компанията й, чието строителство предстои да започне, но вече над 30% от жилищата в него са продадени.

По думите ѝ, това, на което купувачите не са готови, е компромис с представата за втори дом на морето. Те държат на комфорт и функционално разпределение на имота си, на заобикаляща среда в унисон с природата, на разнообразие от услуги и удобства, близост до плажа. Те имат две изходни точки за тези свои изисквания. От една страна, искат да осигурят собствената си качествена почивка. От друга, разглеждат имотите и като инвестиционни. За тях е важно имотът да е ликвиден и лесен за отдаване под наем.

По статията работиха: Божидарка Чобалигова, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (2)

1
 
1
 
2
преди 4 седмици
Е то глупости и лъжи ама тва вече минава всякакви граници
1
 
6
 
1
преди 1 месец
Няма профилна снимка
Не знаех, че в инвестора имало хумористична секция.

Още от България
Пандемията се отрази сериозно на бизнеса с къщи за гости