IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Граждани протестират заради инфраструктурата около Индустриална зона "Божурище"

Жители на столичния квартал „Толева махала“ искат нов път за тежкотоварните автомобили

12:03 | 30.10.18 г.
<p>
	<em>Снимка: nciz.bg</em></p>

Снимка: nciz.bg

Жители на столичния квартал „Толева махала“ и на Божурище протестираха тази сутрин с искане за продължаване на бул. „Царица Йоанна“ от ж.к. „Люлин“ до Индустриална зона „Божурище“. Недоволството е провокирано от стотиците камиони, преминаващи през квартала, съобщи БНР.

С плакати с надпис: "Искаме по-чиста среда за децата си" живеещите в района излязоха на едночасов протест, като спираха движението по бул."Европа" на кратки интервали.

„Държавата изгражда прекрасна индустриална зона. Но нещата, по български, се изграждат наполовина –
няма никаква инфраструктура към зоната и хилядите камиони предстои да преминават по един двулентов път през „Толева махала“, бул. „Европа“, обясни Михаил Славчев – жител на квартала и един от организаторите на протеста.

„Бяхме толерантни, изтърпяхме стотици камиони със земна маса да преминат под балконите ни за изграждането и разрастването на зоната. Но виждайки, че няма развитие за изграждане на нова инфраструктура, решихме, че единственият вариант е да излезем на улицата и да бъдем чути“, обясни Славчев. 

Той каза, че от три години индустриалната зона се разраства и се говори на нов път, но всичко оставало само разговори. Славчев допълни, че обещанието било от Националната компания „Индустриални зони“, управлявана от Министерството на икономиката, което по думите му всъщност не е свършило работата си.

Михаил Славчев посочи, че ако няма реални действия, протестите ще продължат.

Според представители на местната власт, икономическата зона и жителите на "Толева махала" единственото решение е директното свързване на бул."Царица Йоанна" с индустриалната зона.

Кметът на община Божурище Георги Димов коментира, че икономическото министерство трябва да финансира проекта. Ако това стане, пътят може да бъде построен до две – три години, „но това трябва да го направи изцяло държавата".

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 07:43 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още