Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

България

Хранителните вериги с най-много нови обекти през второто полугодие на 2018 г.

Ритейл парковете стават все по-търсен формат в градовете под 100 хил. души население, сочат данни на консултантска компания

Хранителните вериги с най-много нови обекти през второто полугодие на 2018 г.

Снимка: Ройтерс

През второто полугодие на 2018 г. хранителните вериги са били най-активни по отношение на откриване на нови обекти, показват данни на консултантската компания Colliers International. На първо място е Billa с четири новооткрити обекта, следвана от Lidl и T Market с по 3 и Фантастико с 1 нов магазин. Billa активно навлиза и в търговски центрове, запълвайки частично освободените от Carrefour площи, допълва компанията.

Търсенето на обекти в търговски центрове поддържа високи нива през разглеждания период, което освен на новите наематели, се дължи и на размествания на съществуващи такива. Моловете продължават да полагат усилия за затвърждаване на позициите си чрез разнообразяване на микса от наематели и подобрения и преустройства на сградите. Фокусът върху по-добро позициониране ще продължи и през 2019 г., очакват от Colliers.

Усвояването на площите в търговските центрове продължава през второто полугодие на 2018 г. На годишна база този индикатор е 30,760 кв.м, като при утвърдените проекти регистрираната заетост е над 90%. При столичните търговски центрове свободните площи се запазват с ниски стойности от 5%. 

Това се случва при непроменени нива на предлагане в модерните молове в София - 400,660 кв.м. С откриването на Plovdiv Plaza в Пловдив общото предлагане за страната нарасна с 35 хил. кв.м отдаваема площ. През 2019 г. тя ще се увеличи още след отварянето на още един търговски център във Варна – Delta Planet Mall, през март.

Ритейл парковете стават все по-търсен формат най-вече в градове под 100 хил. души население, където обикновено липсват модерни шопинг центрове. През втората половина на 2018 г. са били открити три ритейл парка в Пловдив и един в Костинброд. Този тип площи продължават да привличат местните и международни марки от секторите облекло, обувки и стоки за дома, които търсят различни възможности за разширяване на дейността си.

Наблюдаваната тенденция обуславя интереса и на предприемачи и инвеститори към развитието и придобиването на такива проекти през следващите години, отбелязват от Colliers.

По статията работиха: Божидарка Чобалигова, редактор Магдалена Иванова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от България
Локация, архитектура, технологии, или как обикновеният дом става умен