IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Как ще изглеждат работните пространства след COVID-19?

Не за първи път офис пространствата трябва да променят облика си, за да се адаптират към промените в начина на съществуване на хората

08:33 | 27.05.20 г.
<p>
	Арх. Цветан Петров.&nbsp;<em>Снимка: Иво Петров - Архитекти</em></p>

Арх. Цветан Петров. Снимка: Иво Петров - Архитекти

Арх. Цветан Петров е завършил УАСГ в София и е специализирал в Националния колеж по архитектура на Бретан в Рен, Франция, член на Камарата на архитектите в България. Вече 15 години е мениджър на най-голямото българско студио за архитектура, урбанизъм и вътрешен дизайн - "Иво Петров - Архитекти“. Винаги стремящ се към световните стандарти, той непрестанно внедрява нови технологии в компанията, развива хората и се ползва с доверието на едни от най-големите инвеститори. "Клиентите изискват все повече и ние трябва да сме готови да надскочим техните очаквания. Архитектурата е умелото съчетание на творчество и прагматизъм, в което винаги трябва да се стремиш най-високо."

Анализ на световните тенденции и препоръки с възможните решения в България за осигуряване на сигурна и приветлива работна среда в Иво Петров - Архитекти е подготвен от арх. Нева Дамянова, тим лидер на отдел “Интериорен дизайн” в компанията. Завършва архитектура в УАСГ през 2008г. и се дипломира към катедра "Жилищни сгради". Работи във фирмата от 2011г., участва в изготвяне на интегрирани планове за възстановяване и развитие на общини. В момента основната й дейност е свързана с оформянето и изграждането на интериорни пространства. 

Иво Петров – Архитекти ООД е архитектурна компания, основана през 1990 г. с амбицията да осигури на своите клиенти висококачествени услуги в проектирането на жилищни, обществени, индустриални и административни сгради – от градоустройствени разработки, през инвестиционно проектиране във всички проектни фази, до интериорен дизайн и обзавеждане.

Коронавирусната пандемия принуди голяма част от офис служителите у нас да работят от вкъщи. Мислят ли компаниите за преустройство на офисите си след отпадането на извънредните мерки и в каква посока са основните промени?

Няма как просто така да върнем хората по работните им места. Необходимо е да започне да се мисли какви мерки да се предприемат преди завръщането на служителите, за да им се осигури среда, в която да се чувстват спокойни и защитени.

Неслучайно темата за съвременните офис пространства е една от най-обсъжданите през последните години и ще се наложи те отново да претърпят трансфомрация. Това не е първият път, в който се налага промяна в облика на пространствата с цел адаптация към промените в начина на съществуване на хората.

Мерките са разнопосочни – реорганизацията на работния процес, адаптация на пространството и нови стандарти в поддръжката на помещнията.

Трябва да се започне от анализ на работния процес. Преди всичко мениджърите в по-големите компании трябва да анализират възможността за връщане на хората поетапно и на определени групи или въвеждане на  различно работно време за различните групи от хора. Тoва ще даде на хората време за адаптация и възможност за спазване на по-голяма дистанция.

Последна актуализация: 03:28 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още