Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

България

Кога ще бъдат възможни вътрешни полети от Русе и Пловдив?

Министерството на транспорта трябва да преоцени концесията на Летище Пловдив, да се направи нова стратегия и да пусне нова процедура, твърди експерт

Кога ще бъдат възможни вътрешни полети от Русе и Пловдив?

Снимка: Bloomberg TV Bulgaria

Русе и Пловдив имат потенциал да развият летищата си за вътрешни полети. Около това мнение се обединиха Тодор Иванджиков, авиоексперт и председател на Асоциация на българската авиационна индустрия (АБАИ) и Янко Иванов, представител на авиокомпания Gullivair, в интервю за рубриката Bloomberg TV Bulgaria Интервю.

В началото на месеца служебният министър на транспорта Георги Тодоров каза, че перспективите пред Летище Пловдив са огромни. Само няколко седмици по-рано обаче процедурата за концесия на летището бе прекратена, а по-думите на министъра причината е липса на интерес.

От думите на Тодор Иванджиков стана ясно, че процедурата е била прекратена, тъй като поставените условия са били актуални преди пандемията. „Министерството на транспорта трябва да преоцени концесията, да се направи нова стратегия и да пусне нова процедура. Летището има потенциал, но условията трябва да отговарят на сегашната действителност", смята той. 

Още по темата

Иванджиков е на мнение, че в Пловдив може да бъде развито като карго, така и пътническо летище.

„Около Пловдив има ж.п. линия и автомагистрали. Има потенциал и като low cost летище за един град, който се развива през последните години в областта на бизнеса, има история и спа центрове, лозя и винарни, с които да може да привличаме туристи", обясни той.

Компаниите, които имат интерес към Летище Пловдив, са Ryanair, Wizz air, както и турски и израелски авиолинии.

Тодор Иванджиков смята, че за да се превърне Летище Пловдив в конкурентно, трябва центъра на града да бъде свързан с въздушната гара. Общината и държавата могат да помогнат с удобен транспорт. В последните няколко години община Пловдив направи добър път между града и летището, допълни той.

В същото време авиокомпанията Gullivair официално е обявила желанието си да развива дейност на Летище Русе край село Щръклево.

„Русе е интересен проект, тъй като през последните 20 г. летището не се използва по какъвто и да е било начин. Хубавото е, че е общинско, като местната власт има интерес да помогне на своите жители за по-нормален транспортен достъп до София“, обясни Янко Иванов и добави, че стандартният полет от Русе до София би отнел около 30-40 мин. По думите му градът е на 300 км от столицата и с автомобил е трудно достъпен.

Иванов обясни, че голяма част от цената на билета се формира под формата на летищните такси, които се определят от общината в Русе и новият концесионер на Летище София. „Ако тези две такси са разумни и смислени, това би довело до реална цена в размер на около 50-60 лв. за полет. Авиокомпанията използва най-съвременните самолети, като разходът на гориво е минимален“, обясни той.

Целия разговор вижте във видео материала на сайта на Bloomberg TV Bulgaria.

По статията работиха: Екип на Bloomberg TV Bulgaria , редактор Ралица Пейчева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (1)

4
 
0
 
1
преди 1 месец
вътрешните полети са иделани за тази електрическа чесна , 10-14 пътника на разстояние до 750км , демек маршрут русе-софия-русе с едно зареждане . тече сертифициране , вероятно '23 ще е в експлоатация , пълното зареждане ще струва около 40-50лв ... :))) ... https://***.flightglobal.com/airframers/all-electric-grand-caravan-makes-maiden-flight/138600.article ...

Още от България
Жилищните цени в София спадат за тримесечие за първи път от началото на пандемията