IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

МРРБ ще прави публичен регистър на всички разрешителни за строеж и други актове

С промени в ЗУТ се въвежда изискване администрациите да обменят документи по служебен път, включително и за инвестиционни проекти

12:06 | 14.05.20 г. 1
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) ще поддържа единен публичен регистър на всички разрешителни за строеж, удостоверения за въвеждане на обекти в експлоатация, актове за изработване и одобряване на устройствени планове и строителни забрани.

В регистъра ще се публикуват всички актове на Министерството, Дирекцията „Национален строителен контрол“ (ДНСК), областните, общинските и районните администрации.

Това предвиждат промени в Закона за устройството на територията (ЗУТ), публикувани за обсъждане на портала за обществени консултации strategy.bg. Крайният срок за подаване на становища е 12 юни. Вносител на текстовете е МРРБ.

В мотивите си от ведомството посочват, че липсва единна практика по досегашната организация на регистрите. Част от регистрите не са дигитализирани и се водят на хартия или разнообразни електронни носители, без точен формат на данните.

Като причина за хаоса с регистрите от Министерството посочват различното технологично и организационно състояние на отделните администрации. Някои от тях не разполагат с технически възможности и специалисти за водене на прозрачни, електронни регистри.

Отворени данни, повече прозрачност и административни облекчения

Регистърът ще бъде интегриран с портала за отворени данни и портала за пространствени данни, посочват от МРРБ.

Регистърът ще се администрира от МРРБ, като ДНСК, областните, общинските и районните администрации ще имат компетентност за вписвания, отразяване на промени, актуализация и заличавания в регистрите за територията, за която отговарят.

До регистъра ще се дадат ограничени права за ползване до отделни слоеве информация без възможност за промени от гражданите.

„Дигитализацията и консолидацията на регистри и създаването на единен публичен регистър по устройство на територията ще допринесе за прилагане на основния принцип за еднократното събиране и създаване на данни, комбиниран със задължението за служебно предоставяне по електронен път на трети страни. С помощта на регистъра ще се осигури достъп до информация и документация, необходима за извършване на съответна административна услуга, т.е. ще се създадат условия за осъществяване на вътрешни административни услуги, с което значително ще се облекчат както гражданите и бизнеса, така и самата администрация“, посочват от регионалното ведомство.

По служебен път например администрациите ще получават визите за проектиране и други актове и разрешителни за инвестиционни проекти, които се внасят за одобрение. Досега това се правеше от инвеститорите, като често проектите се входират в обем от няколко кашона хартия и копие на CD.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:28 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

1
rate up comment 1 rate down comment 0
mvr0306
преди 3 години
Не виждам облекчение за бизнеса и гражданите. Количеството на разрешителните и другите документи не намалява.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още