IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

На всеки 3 минути в час пик ще минава метровлак по станциите от догодина

Метролинията до Летище „София“ ще бъде завършена на 90% до края на декември, заяви инж. Стоян Братоев

10:45 | 01.12.14 г. 1
Автор - снимка
Създател
<p>
	Значително ще се улесни трафикът в София след изграждането на новите участъци на метрото. <em>Снимка: БТА, архив</em></p>

Значително ще се улесни трафикът в София след изграждането на новите участъци на метрото. Снимка: БТА, архив

От догодина влакчетата в столичното метро ще се движат на още по-къси интервали в най-натоварените часове. Това заяви инж. Стоян Братоев, изпълнителен директор на столичния „Метрополитен“, цитиран от агенция „Фокус“. По думите му в момента влаковете в час пик се движат на интервал от 3,5 минути, а догодина ще са на всеки 3 минути в най-натоварените часове.

В момента разширението на метрото върви по план. До края на годината строителството на участъка до Летище „София“ ще бъде завършено на поне 90%. Така за зимните месеци – януари, февруари и март догодина, ще останат предимно монтажни дейности за завършване. Става дума за изпитания, настройки на апаратура и други тестове, обясни Братоев. Очаква се до началото на май да бъде въведена в експлоатация линията до летището.

Вторият участък на строителството до Бизнес парка в Младост в момента е завършен на 78%. Неговият краен срок за пускане е 23 април, обяви преди седмица Братоев по време на инспекция на участъка.

В двата участъка – до летището и Бизнес парка, ще бъдат разкрити общо 7 нови метростанции. Участъкът от Цариградско шосе до летището има 4 метростанции – две са в ж.к. Дружба, една в индустриалната зона и една – на летище „София“, припомни Братоев.

По второто разширение – от метростанция „Младост 1“ до Бизнес парка, в момента се изграждат три метростанции. На по-късен етап се планира разширение на метрото до началната станция на кабинковия лифт на „Симеоново“. Очаква се догодина да бъде завършена и още една метростанция - тази на бул. „Черни връх“, която е част от втория метродиаметър.

Метрото е два пъти по-бързо от останалия градски транспорт, като всеки ден се спестяват 25 000 часа, заради факта, че хората ползват метро, а не друг начин на придвижване.

Освен това подземните влакчета са много по-екологичен и безопасни за  придвижване. Именно заради това се очаква разширението на метролиниите да облекчи трафика в столицата, обясни още Братоев.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 01:47 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

1
rate up comment 8 rate down comment 4
misanthrope
преди 9 години
А аз да питам Бойко метромайстора, що направи къси пероните от Университета нататък? Вместо да са на 3 мин можеше по още два вагона да се слагат, за което на Тошовите/Софиянските перони има място, ама на Бойковите - Йок. За това на Опълченска трее гониш влака до средата на перона, където се намира последния вагон, а на Университета слизаш срещу оградата на сервизните помещения
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още