IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Планира се магистрала „Струма” да е с двойно преминаване през Кресненското дефиле

Движението по съществуващия път ще е в посока Кулата, а за обратната посока ще се строи обход през Стара Кресна

10:39 | 20.09.16 г. 5
<p>
	Лиляна Павлова участва във форум &quot;Строителството през 2017 г. - перспективи и предизвикателства&quot; на Камарата на строителите в България. <em>Снимка: БТА</em></p>

Лиляна Павлова участва във форум "Строителството през 2017 г. - перспективи и предизвикателства" на Камарата на строителите в България. Снимка: БТА

Недостроеният участък на магистрала „Струма” ще се изгражда чрез т.нар. двойно преминаване през Кресненското дефиле. Предвижда се движението в посока от Благоевград към Кулата да е по съществуващия път, а в обратната посока да се направи обход на Кресна през Стара Кресна, източно от съществуващия път. Това съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова на строителен форум, организиран от Камарата на строителите в България.

По съществуващия път ще се правят някои подобрения, ще се изграждат и необходимите за преминаване тунели за животни, допълни Павлова.

Министърът посочи, че в момента Агенция „Пътна инфраструктура” (АПИ) е на финалната права по подготовката на оценката за въздействието върху околната среда на проекта. До пролетта вероятно ще бъде готов и идейният проект на преминаването през Кресненското дефиле, каза още тя.

Припомняме, че Европейската комисия беше одобрила строителството на 15-км тунел през дефилето или на линеен път по единия от двата ската. България първоначално предпочете варианта с тунела. Заради високата цена на съоръжението обаче служебното правителство на Георги Близнашки започна търсенето на друг вариант с цел спестяване на средства от оперативната програма „Транспорт”, със средства от която ще се финансира доизграждането на магистрала „Струма”.

Павлова подчерта, че тази година не е толкова силна за строителния бранш заради концентрацията на проекти през миналата, когато приключи изпълнението на обектите, финансирани със средства от оперативните програми от миналия програмен период. Основен източник на работа през тази година създава програмата за саниране, подчерта тя.

Що се отнася до новата програма „Региони в растеж” 2014-2020 г., обявени са 11 процедури за 2,3 млрд. лева, което представлява 76% от бюджета на програмата. През 2017 г. ще стартират още 3 процедури за 362 млн. лева, т.е. още около 12%.

Павлова каза, че са на финалната права процедурите за избор на изпълнител за ремонта на пътните отсечки, включени в програмата за регионално развитие. В следващите седмици ще бъдат обявени търгове за още три пътни отсечки, включени за ремонт в оперативната програма.

През следващата година ще тръгне и реалното строителство на няколко отсечки от магистрала „Хемус”, за които в момента текат процедури, припомни Павлова.

Вицепремиерът Томислав Дончев коментира, че от общата европейска финансова рамка около 12 млрд. лева са предназначени за строителство. С финансирането от държавния бюджет за следващите 5-6 години минимумът инвестиции в строителство ще достигне 15-16 млрд. лева, т.е. над 2,5 млрд. лева годишно, изчисли той.

Дончев препоръча на строителните фирми да мислят за проекти по плана „Юнкер“ и ги призова за затягане на вътрешнобраншовата регулация заради дългите вериги от формални и неформални подизпълнители, липсата на плащания по веригата и липсата на отговорност кой какво е построил.

Министърът на околната среда Ивелина Василева допълни, че до края на година ще бъдат публикувани поканите по приоритетните оси на програмата „Околна среда” за превенция и управление на риска от наводнения на стойност 20 млн. лева и за свлачищата на стойност 56 млн. лева.

Според нейните данни към момента са обявени 20 процедури по програмата, като е разпределена почти една трета от бюджета й.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:53 | 09.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

4
rate up comment 1 rate down comment 0
tigerdragon
преди 7 години
Ха, ето, имало го алтернативния проект по най-разумния, според мен, начин - в Дефилето - чрез поредица от тунели и открити участъци.Описанието на проекта звучи отлично - двете пътни платна щели да осигуряват скорост 140 км/ч, плюс нещо, което сегашния проект не дава - влаковото платно за скорост 200 км/ч, плюс велоалея по старото /сегашното/ жп-трасе.Но го предлагат враговете на тези еколози, които са от ПП Зелените - "Граждани за устойчиво развитие". Били го пратили до държавните институции, но днес те въобще не го обсъждат. Отпаднал? Защо?Нещо ни връткат с трасетата тук, убеден съм вече.http://***.investor.bg/ikonomika-i-politika/332/a/organizaciia-predlaga-nov-variant-za-preminavane-na-kresnenskoto-defile-222762/
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 1 rate down comment 0
tigerdragon
преди 7 години
Много ме съмнява и мен позицията на т.нар. "еколози", тя е очевидно нелогична и неекологична: ще щадят природата в дефилето, където така или иначе вече минава шосе, пък не пазят природата на ниските части на Пирин - през с. Стара Кресна. Тези ниски части - то е като една тераса със западно изложение, която правят полите на планината - са едно от най-красивите места, които съм виждал в България и наистина много ми е болно, че ще го съсипят, при това за половин магистрала. И, естествено, се стига до компромисния вариант - да се ощети природата както на дефилето, така на полите на Пирин!...Според мен, най-жалостиво за природата е тунел - два варианта: или поредица от тунели през дефилето, или пък цял тунел. И, в краен случай - наистина пък да качат двете платна през Стара Кресна, не да е половин магистрала.За милиардите не ми е жал - ЕС ги дава, пък наште така или иначе ще ги окрадат.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 0 rate down comment 0
ratten
преди 7 години
няма ли пак да пускат прасета?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 2 rate down comment 0
redcretin
преди 7 години
Вярвам че са способни и тунел като оня под Ламанша да изкопат - станаха ли вече 10 години с онова парче от 5 км магистрала?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още