Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

България

Вътрешната миграция и чужденците подкрепят жилищния пазар в Пловдив

Цените на имотите в града са се повишили с между 10% и 20% в зависимост от района и качеството на строителството

Вътрешната миграция и чужденците подкрепят жилищния пазар в Пловдив

Снимка: Imoti.net

Изборът на подходящо жилище за постоянно пребиваване е ключов фактор за личностното развитие. Това мнение изрази председателят на регионалната колегия на КАБ Пловдив арх. Петко Костадинов по време на бизнес закуската на Imoti.net, която се проведе в зала „Пловдив“ на Международен панаир Пловдив.

Работната среща събра на едно място утвърдени имена и представители на имотния бранш, които анализираха изминалите месеци от 2021 г. и представиха наблюдаващите се тенденции в сектор недвижими имоти за Пловдив и региона.

Зам.-кметът по образование и бизнес развитие Стефан Стоянов на града под тепетата заяви, че от десет години се наблюдава устойчиво развитие, като по последни данни Пловдив е единственият град в страната с повече от 80 хил. заети работни места в производството. Към момента безработицата в града е 3% и 4% в региона и е налице сериозна динамика в инвестициите.

Стоянов определи Пловдив като най-бързо растящия град в страната, който привлича много хора от други градове в страната с бизнес средата си. От друга страна, качествените офис сгради привличат и качествени международни компании, които откриват офиси и наемат служители. Той посочи още, че се забелязва и ръст от 15% на постоянно живеещите в Пловдив чужденци, като всички тези фактори неминуемо повлияват и развитието на пазара на недвижими имоти.

Още по темата
По време на работната среща, модератор на която беше Снежана Стойчева, мениджър на Imoti.net, Иванка Добрева и Никола Ангелов, представители на агенция за недвижими имоти „Явлена“ представиха резултатите от анализ на пазара в региона от началото на годината. Стана ясно е налице ръст от 34% на сделките с имоти в началото на 2021 г. в сравнение с началото на 2020 г., като това е най-високият ръст в страната.

Експертите посочиха още, че цените на жилища са се повишили с между 10-20%, в зависимост от района и качеството на строителството, като най-високи са цените на жилища в близост до университетите. В централната част на Пловдив цените на квадратен метър на имот варират около 1000-1100 евро, като могат да се открият и имоти с цена на квадратен метър от 1400 евро.

На бизнес закуската стана ясно още, че се забелязва изравняване на цените между тухлени и панелни жилища. Младите семейства предпочитат нискоетажно строителство, предимно тристайни имоти, на партерен етаж със собствен двор. Засилено се търсят и жилища с гараж или паркомясто.

Много голям е и интересът към къщи извън града. В села, които се намират до седем километра от града, цената на кв. м на имот е 700 евро, а до 20 км е до 600 евро. Старите къщи, които се намират на по-голямо разстояние от 20 км от града, се купуват на цена от 40 до 90 хил. лева. Една от новите топ дестинации за покупка на къща е село Гълъбово. Много търсени са и парцели с размери около 500-600 кв. м, както в Пловдив, така и в близките села за построяване на еднофамилни къщи с двор за отдих.

Даниела Иванова, началник отдел „Ключови партньорства“ в Пощенска банка, посочи, че ипотечното кредитиране в Пловдив е с ръст от 34%, като 42% е повишението на сделките с къщи през 2020 г. в сравнение с 2019 г.

Серията бизнес закуски се осъществяват в унисон с цялостната мисия на водещия сайт за недвижими имоти Imoti.net, част от Investor Media Group, да стимулира прозрачното  и професионално развитие на имотния бизнес в полза на потребителите. Те са част от програмата на „Годишните награди на Imoti.net“, които през 2021г. се провеждат за шеста поредна година и по време на официалната церемония на 8 юли отличиха най-добрите в сектора на недвижимите имоти за изминалата 2020 година. Това е единственият национален форум, който присъжда престижните награди за постиженията и коректността на компаниите и експертите в недвижимите имоти.

Генерален партньор на бизнес закуските е Пощенска Банка. Основен партньор е Националната асоциация на строителните предприемачи.

Медийни партньори са Investor.bg, Dnes.bg, Manager.bg, Градът Медия Груп и вестник „Строител“.

По статията работиха: Екип на Investor.bg , редактор Божидарка Чобалигова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от България
Югозападният регион в България е с най-евтината обработваема земя в ЕС