Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

България

Централната гара в София ще бъде с нов облик в края на 2015 година

Цялостният ремонт ще бъде изпълнен от консорциума „ГБС – Централна гара София“ и ще струва около 56 млн. лева

Основният ремонт на централната гара в София ще приключи в края на 2015 година, съобщи транспортният министър Данаил Папазов по време на официалното подписване на договорите с избраните изпълнители по проекта.

Ремонтът ще бъде изпълнен от  консорциума "ГБС - Централна гара София", в който влизат Главболгарстрой АД, Водострой 98 АД и Промишлено строителство – холдинг ЕАД, като стойността на договора е около 56 млн. лева (без ДДС), пише БТА. Проектът се финансира по ОП „Транспорт“.

Основната цел на проекта е да се извърши рехабилитация на съществуващото приемно здание към жп гарата и прилежащите й терени, които се стопанисват и поддържат от НК "Железопътна инфраструктура".

Още по темата

Строителният надзор е на стойност малко над 1 млн. лева, а негов изпълнител е Обединение ТРТ. По договор проектирането трябва да продължи осем месеца. Ремонтът е предвиден да приключи за 26 месеца, каза Андрей Цеков, изпълнителен директор на "Главболгарстрой" АД.

По време на ремонта гарата ще продължи да работи, коментира още Цеков. По неговите думи събарянето на старата сграда и нов строеж би било много по-скъпо и би блокирало жп-транспорта към и от София. По тази причина и общата визия на Централна гара София ще остане, но ще бъде осъвременена и много по-модерна.

Обектът предвижда и изграждане на 11 хил. кв метра търговски помещения - съвременни магазини и заведения и изграждане на Координационен център за управление на железопътното движение в цялата страна, допълни изпълнителят.

Транспортният министър Папазов уточни още, че се е наложила корекция на проекта, която да предвиди помещения за структурите на БДЖ. Припомняме, че идея на Данаил Папазов е железопътната компания да освободи офисите в сградата на ул. „Иван Вазов“ в центъра на столицата и да се премести на Централна гара. По този начин ще бъдат спестени средства, а от друга страна ръководството ще може по-лесно да изпълнява контролната дейност върху дейността на компанията.

Колкото до оздравителния план на БДЖ – той е готов и предстоят срещи с кредиторите. От тях зависи дали ще бъде изпълнен, допълни още Папазов, цитиран от агенция „Фокус“. 

По статията работиха: Деляна Петкова, редактор Надежда Бочева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (1)

0
 
0
 
1
преди 5 години
София има нужда от това.

Още от България
Окончателно: Министерството на туризма ще дава на концесия морските плажове