IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

КЗК отново върна процедурата за доставчик на новите автобуси за София

Според антимонополната комисия решението на Столична община за избор на Man truck & Bus е било неправомерно

11:51 | 18.11.13 г.
КЗК отново върна процедурата за доставчик на новите автобуси за София

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) отмени решението на Столична община за избор на компанията Man truck & Bus, която да достави новите 126 броя съчленени метанови автобуса за обществения транспорт в София.

Антимонополното ведомство връща процедурата на етап разглеждане на допълнително представените документи на участниците. Това става ясно от решение на комисията, публикувано на сайта й.

Сроковете за процедурата бяха удължавани вече четири пъти, заради липса на оферти и заради обжалвания в антимонополната комисия. Близо година след първоначалното й обявяване в началото на 2013 г. процедурата и избора на изпълнител изглеждаше, че е почти пред приключване.

Припомняме, че в началото на ноември в КЗК бе образувано производство срещу обществената поръчка за доставка на автобуси, инициирана от Столична община. Производството бе по молба на отпадналия участник в процедурата - китайската фирма Zhen Gzhon Jotong Bus, според която решението на общината за избор на Man truck & Bus е било неправомерно.

Според становището на КЗК офертата на Man дори не е трябвало да бъде разглеждана, поради неточности в представената документация за участие, а и заради неспазване на крайния срок за подаването й.

През октомври стана ясно, че вероятно немската компания Man truck & Bus ще доставя новите автобуси. По план те трябваше от началото на следващата година да се включат към състава на обществения транспорт в столицата.

Компанията бе събрала най-много точки (31,25 точки) в обществената поръчка за доставка на нови газови съчленени автобуси и специализирано оборудване към тях. Освен немската Man в процедурата участваше единствено китайският производител Zhen Gzhon Jotong Bus. 

MAN truck & Bus предложи 79,2 млн. лв. при прогнозна стойност от 97,2 млн. лв. и събра 31,25 т. от максимален брой 40 по технически показатели. Zhen Gzhon Jotong Bus пък даде по-висока оферта от 91,2 млн. лв. и получи и по-ниска оценка (29,92 точки). 

Основните критерии пред двамата участника бяха енергийни и емисионни разходи за целия експлоатационен живот на предлаганите автобуси, гаранционни условия и техническа характеристика на предлаганите автобуси.

Финансирането на новите градски коли е осигурено по оперативна програма "Околна среда".

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:18 | 05.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още