IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Ще направи ли изкуственият интелект много по-важен човешкия фактор?

При оценка на ефективността на медиите се оценява текст, образ, аудиовизия, посочиха ПР-специалистите Катя Димитрова и Георги Иванов

23:15 | 17.04.18 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Ще направи ли изкуственият интелект много по-важен човешкия фактор?

Изкуственият интелект, който се занимава с обработката на данни, е в зората на своето развитие и не е постигната максималната продуктивност.  Предимствата на комуникационните индустрии е, че разполагат с база данни и затова са областите, в които има най-много изследвания и приложение на изкуствен интелект.

Това обясни Георги Иванов, директор Глобален маркетинг и операции, Commetric, в предаването "В развитие" на Bloomberg TV Bulgaria. Заедно с Катя Димитрова, председател на Българската асоциация на ПР агенциите в България (БАПРА) и собственик на агенция "Интеримидж", той коментира ефикасността на ПР индустрията.

Иванов подчерта, че е важно да има голяма база данни, за оптимален резултат при използването на изкуствен интелект, който обаче трябва да се „научи“ да черпи информация от тези данни.

По думите на Катя Димитрова на лекционния форум BAPRA PR Summit, който се провежда за осми път и раздава наградите BAPRA Bright Awards, тази година мотото е "послания, ангажираност, технологии".

Според нея и за човека, и за изкуствения интелект вече е трудно да бъдат отделени истинските от фалшивите новини.

“Посланията и тяхното качество са номер едно. ПР-индустрията е човешка индустрия и нейната креативност е от голямо значение. За това втората ни тема е ангажираност – в хората, които работят в индустрията и в публиките", посочи тя.

Иванов допълни, че измерването на ефективността на ПР-индустрията е изключително важна дейност, която разграничава стратегическия ПР от ПР-а като комуникационна дейност в компаниите, а традиционното мерене все повече остава в миналото.

"Комуникационните специалисти до сега разчитаха на метрики като пенетрация на прессъобщения, колко медии са ги отразили, кои техни говорители са попаднали в медиите, на колко събития са присъствали и т.н. Всички тези метрики, част от традиционния арсенал на ПР-индустрията, са абсолютно неадекватни за висшия мениджмънт на компаниите, който говори на друг език – финансовия”, смята ПР-експертът.

Иванов обясни, че измерването на ПР-бизнеса става все повече базирано на данни.

“Тук се намесва и изкуственият интелект, който дава възможност за обработка на огромните бази данни, които се генерират от медиите. Това става бързо и лесно, така че ПР-специалистите вече да разполагат с връзка между техните комуникационни усилия и реалните бизнес резултат на компанията", каза специалистът. "Изкуственият интелект ще направи човешкия фактор много по-важен, защото той е този, който трябва да калибрира и да зададе машинното обучение, както и на ниво резултат пак човешкият фактор е този, който ще имплементира резултатите от изследванията", допълни той.

По думите на Катя Димитрова  предизвикателствата на медийния пазар са все по-големи, особено с присъствие на новини в онлайн пространството.

„Въпреки, че човешкият фактор не може да бъде заменен в близко бъдеще, ролята на технологиите е много голяма. Старият традиционен метод на четене на вестници и изрязване на публикации е заменен с качествено нови технологии, но данните са налични и могат да бъдат правилно измерени с различни методи за количество и качество“, смята тя. 

Георги Иванов добави, че при оценка на ефективността на медиите се оценява текст, образ, аудиовизия.

Каква е ролята на фалшивите новини в процеса? Възможно ли е алгоритъмът да разпознава фалшивите новини? Как се измерва ефективността днес?  Как се случва машинното обучение и имат ли предимство комуникационните индустрии?

Вижте повече във видеото!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:57 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още