Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

България

Защо българските потребители ще предпочитат телемедицината?

Част от приложенията са безплатни, с надграждането на по-професионални услуги идва реалното плащане, посочи Иван Йосифов, основател на “Найкомс” и платформата Medcare

Защо българските потребители ще предпочитат телемедицината?

Снимка: Pixabay

“Найкомс” се роди преди осем години, като последните шест години компанията се занимава пряко с разработка на хардуер и софтуер в сферата на телемедицината. Това разказа в ефира на Bloomberg TV Bulgaria, в предаването “Update”, Иван Йосифов, основател на “Найкомс”. 

Още по темата

“Тази година можем да се похвалим, че стартирахме платформата Medcare, която дава възможност за комуникация между пациент и лекар без значение от географското положение на двете страни”, информира той. 

Освен Medcare “Найкомс” предлага и цялостна екосистема от технологични решения, свързани с телемедицината - например станция за телемедицина, която обезпечава комуникацията между лекарите.

“Имаме и куфар с медицински инструменти Medcase, който дава възможност за прехвърляне на реални биологични параметри от страна на пациента към лекаря”, обясни експертът. 

Едно от решенията, с които разполага компанията в момента, е лично здравно досие, което дава възможност на пациентите да съхраняват информация за своите лични биологични параметри и да преценяват с кого и кога тази информация да бъде споделена. 

“Близо осемцифрена сума отиде за разработката на цялостната екосистема. Всичко се случи изцяло от собствена дейност, която сме разработвали - различни онлайн услуги, които предлагаме най-вече на западния пазар”, посочи Иван Йосифов. 

По думите му това е изцяло собствен капитал и няма инвеститори зад компанията.  “Изключително трудно беше, но искахме да докажем, че в България могат да се случват хубави неща. И се случват. Ние сме живото доказателство за това”, заяви основателят на “Найкомс”. 

Той потвърди, че по време на пандемията в много държави вече всякакви форми на дистанционна консултация между пациент и лекар са доста по-облекчени като вариант.  “България, за съжаление, не е едно от тези места. Все още се борим с доста предразсъдъци”, смята Йосифов. Той е убеден и вярва, че съвсем скоро, в следващите 5-10 години, телемедицината ще бъде нещо напълно естествено като част от живота ни.

“Искаме нещата да се случат в България. За нас това е пазар, който е най-труден. Смятаме, че направим ли нещата в България, ще се справим навсякъде другаде. Искаме да тръгнем тук, да покажем, че може, че става, че работи и тогава да продължим към външните пазари. Вече имаме запитване от няколко европейски държави”, потвърди основателят на “Найкомс”. 

Йосифов изказа съжаление, че по време на коронавируса се е наложило да се съкрати част от екипа, който се е занимавал с офисна работа. Той прогнозира, че технологиите ще се развиват въпреки предизвикателствата и смята, че все още хората предпочитат да ходят на лекар, но след като тестват системата се уверяват в предимствата й.

„Част от приложенията са безплатни. Вярваме, че голяма част от услугите в здравеопазването трябва да са безплатни, за да могат потребителите да ги ползват. После с надграждането на по-професионални услуги идва реалното плащане“, разкри един от вариантите за бизнес модел специалистът. 

Къде се пази базата данни и под чий контрол? Кога ще има европейски регулации за телемедицината?  Как става консултация с лекар онлайн? Какви иновации влизат, какъв е бизнес моделът? Колко потребители очакват в “Найкомс”?

Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Видеа с всички гости на предаването “UpDate” може да гледате тук.
 

По статията работи: Екип на Bloomberg TV Bulgaria

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от България
Кадър на деня за 5 август