Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Централна и Източна Европа

Аерофлот ще набере 1 млрд. долара при вторично публично предлагане

Руската държава ще придобие акции на авиокомпанията на стойност 50 млрд. рубли

Аерофлот ще набере 1 млрд. долара при вторично публично предлагане

Снимка: Andrey Rudakov/Bloomberg

Руската авиокомпания Аерофлот съобщи в петък, че държавата ще придобие акции на стойност 50 млрд. рубли от новото й предлагане за 80 млрд. рубли (1 млрд. долара), което е жизненоважна кешова инжекция за флагманския авиопревозвач, пострадал от пандемията, предава Ройтерс.

Русия приземи полетите за чужбина през април и възобнови само някои маршрути, намалявайки наполовина източниците на приходи на руските авиокомпании, които трябва да се справят и със срива на стойността на рублата. Някои авиокомпании ще се нуждаят от държавна помощ, за да оцелеят, смятат анализатори.

Аерофлот прави вторично публично предлагане в Москва, което трябва да приключи около 26 октомври, и е набрала 39,1 млрд. рубли в процеса по набиране на поръчки, включително 9,1 млрд. рубли от руската държава, съобщи компанията.

Руското правителство, което вече има дял от 51,17% в Аерофлот, ще упражни права на преимуществено изкупуване, за да придобие акции на стойност още 40,9 млрд. рубли, съобщи авиокомпанията. Пазарните инвеститори ще изкупят акции на стойност 30 млрд. рубли, допълни тя.

Според съобщенията бордът на директорите на Аерофлот е определил цена на акция от 60 рубли, предизвиквайки поевтиняване на книжата на компанията с 8,8% от 65,86 рубли в сряда на 60,08 рубли в петък.

Руският фонд за преки инвестиции съобщи, че той и водещи държавни фондове от Близкия изток са станали основни инвеститори във вторичното публично предлагане.

Финансовият министър Антон Силуанов заяви, че държавните средства ще бъдат взети от Националния фонд за богатството на Русия, който е отделна структура от Руския фонд за преки инвестиции. Това е първата държавна кешова инжекция в руска компания по време на пандемията, която нанесе тежък удар на националните авиокомпании.

Общият пътнически трафик на руските авиокомпании е намалял с 35% на годишна основа през август. Това е значително възстановяване спрямо предходните месеци благодарение на ръста на вътрешните полети по въздух, тъй като руснаците прекараха ваканцията си у дома вместо в чужбина.

Очаква се общият брой на пътуващите по въздух да намалее с 53% тази година до 60 млн. души, съобщи в петък транспортното министерство.

През август Аерофлот обяви спад с 85% на приходите си през второто тримесечие. Останалите големи руски авиокомпании не публикуват резултатите си.

Още по темата
Задълбочавайки проблемите пред сектора, руската рубла загуби 24,5% от стойността си спрямо долара от началото на годината, увеличавайки разходите за авиокомпаниите, които предимно наемат самолетите си от чуждестранни компании и плащат за резервни части и за част от поддръжката в долари.

„Редица проблеми остават – курсът на долара расте, а плащанията по наемните ни договори зависят от него, в същото време получаваме приходите си в рубли“, коментира говорителка на Ural Airlines, третия по големина руски авиопревозвач.

Частната авиокомпания Smartavia съобщи, че около една четвърт от разходите й в момента са в чуждестранни валута. Аерофлот, S7 и УТеър са отказали коментар.

Аерофлот, която наема 354 от 360-те си самолета, заяви във финансовия си отчет, че дългът й по наемните договори е нараснал с 13% през първото полугодие на 2020 г.

Михаил Ганелин, анализатор в компанията Атон, казва, че продължителното обезценяване на рублата ще се прибави към други проблеми, които вече поставиха руските авиокомпании в „много трудно“ финансово положение.

„Ще бъде много трудно да ги разрешат без държавна подкрепа, а държавната подкрепа за сектора ще бъде правилната стъпка като в много други страни“, допълва той.

По статията работи: Божидарка Чобалигова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Централна и Източна Европа
Недостигът на работна ръка се завръща в Централна Европа