IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

До края на 2021 г. пътят Сливница – Драгоман – сръбска граница ще бъде завършен

Проектите са на обща стойност 235,2 млн. лв. млн. лв., като част от средствата са осигурени по Механизма за свързване на Европа на ЕС

18:10 | 20.07.19 г. 3
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Министърство на транспорта, информационните технологии и съобщенията&nbsp;</em></p>

Снимка: Министърство на транспорта, информационните технологии и съобщенията 

До края на 2021 година българският участък Сливница – Драгоман –сръбска граница ще бъде успешно приключен. Това заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков днес по време на визитата си в Сърбия.

„Много скоро ще се похвалим с напълно изграден Коридор 10, от Черно море до Великобритания, без светофари и без затруднения. Ще остане само въпросът с преминаването на границите, но се надявам, че в най-скоро време със стремежа на Република Сърбия да стане пълноправен член на ЕС и нашия стремеж да влезем в Шенгенското пространство ще намалят административните пречки, ще се подобри свързаността, което ще доведе до по-доброто развитие и благоденствие на нашите народи”, отбеляза министър Росен Желязков. По думите му между двете държави няма нерешени въпроси, както по отношение на транспортните операции, така и при реализирането на инфраструктурните проекти.

„Информирахме нашите сръбски колеги за процеса на изграждане на жп трасето от София до сръбската граница като трасето е разделено на два участъка – от Волуяк до Драгоман и от Драгоман до границата. Първият участък ще бъде завършен в този програмен период. От Драгоман до сръбска граница ще бъде планиран за следващия програмен период от 2021 година със средства по оперативна програма, Механизъм за свързана Европа и Кохезионния фонд за регионално развитие. По наши разчети от София до сръбска граница, със сложното инфраструктурно съоръжение, което е от Драгоман до границата трябва да сме готови до 2025 година. Надяваме се, че ще се движим паралелно с колегите от Сърбия, за да може влаковете от София към Европа да пътуват с необходимата проектна скорост, която в нашия участък ще бъде 160 км/ч.”, каза още министър Росен Желязков.

Вицепремиерът и министър на строителството, транспорта и инфраструктурата на Сърбия Зорана Михайлович заяви, че с реализирането на тези проекти ще бъдат намалени задръстванията на границата. „Радваме се, че и България строи магистрала и че пътуването за туристите ще стане много по-лесно. Разговаряхме и за железопътните връзки като се надявам отсечката частта в Сърбия да е готова до 2024 година”, каза още Зорана Михайлович.

„Свързаността във всяка една област, за която двамата министри говориха е нещо, което е част от софийската декларация, от усилията, които България прави за свързаността в региона и за по нататъшния път на страните от Западните Балкани към ЕС. Днешният разговор беше изцяло в дневния ред на отношенията между България и Сърбия и отношението между ЕС и Сърбия. Аз съм безкрайно удовлетворен от нивото на разговорите и от изключително откровения дух на доверие между двамата министри”, изтъкна извънредният и пълномощен посланик на Република България в Република Сърбия Радко Влайков.

По време на разговорите министър Росен Желязков заяви, че има ръст на туристическите и бизнес пътувания между България и Сърбия и за това е необходимо да се работи за ускореното развитие на пътищата. Той изтъкна, че основната цел е да постигнем необходимата свързаност и интегрираност на пътните и жп връзки, така че да има по-добра инфраструктура между двете държави.

Министър Росен Желязков обяви, че по Коридор 10 от българска страна се работи по два пътни проекта, за подобряване 32 километровата отсечка по направлението София – сръбска граница. Проектите са на обща стойност 235,2 млн. лв., като част от средствата са осигурени по Механизма за свързване на Европа на ЕС, а останалите са от републиканския бюджет.

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:48 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

3
rate up comment 4 rate down comment 0
korn
преди 4 години
Я разкажи преди България да влезе в НАТО и ЕС, какви великолепни магистрали имахме и какво неверояно МЕТРО свързваше цяла София. Разкажи как всеки член на семейството имаше по една чисто нова супер Лада с която обикаляше Европа и почиваше по Европейските плажове. Отвори очите на българския народ другарьо.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 10 rate down comment 4
Ivel
преди 4 години
Да не говорим, че в Сърбия лота от Ниш до калотина е изключително труден и скъп за прекарване на магистрала. Но хората си имат печатница за пари (ТОЛ система) и то не от вчера, а от поне 25-30 години. Никой не им е помагал, грам пара от ЕС. Между другото и основната часто от магистралите в Унгария, която е един добър пример за това как се изгражда ТОЛ система, също са изградфени преди Унгария да стане член на ЕС през 2004 г. Но те си разработига сами софтуер за разпознаване на автомобилните номера, който е един от най-добрите в света. Вързаха си базите и прошка там няма, нито едно пиленце не прехвърква без да плати. В същото време ако не желаеш да плащаш има алтернативни варианти, които не са магистрали, но са нормални пътища а не като алтернативния вариант на София-Ботевград. С риск да ме смятате за родоотстъпник за което напоследък има все повече и повече подкрепа от нещата случващи в нашта кочинка, ще кажа, че за пореден път сърбите доказват, че са по-читав народ.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 17 rate down comment 14
v_tin
преди 4 години
Най добре българският министър да се гръмне, в сърбия магистралата е като стъкло без нато и ес. При нас е като в сирия
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още