Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Други

От образователната система липсват над 200 хил. деца

Досега екипите за съвместна работа са посетили 50 хил. адреса, за да убедят родителитеда запишат децата на училище

От образователната система липсват над 200 хил. деца

Снимка: Олег Попов, Investor Media Group

Малко над 200 хил. деца на възраст между 5 и 18 години липсват от образователната система. Това отчете министърът на образованието Красимир Вълчев по bTV.

Данните са след засичане на информационните системи на ГРАО и Министерството на образованието и науката (МОН).

Голяма част от тези деца са трайно извън страната, други живеят на различни адреси, които ще трябва да бъдат обходени, трети вече са се записали (към 15 септември) в образователната система.

Информация за всички деца и ученици ще има най-рано към 15 октомври, посочи Вълчев. За всяко дете ще има данни дали е в системата, или е в чужбина, ще има и предписани мерки за тези деца, каза министърът.

До вчера 1100-те екипа за съвместна работа са посетили 50 хил. адреса. Екипите включват педагогически специалисти, представители на Агенцията за социално подпомагане, на Държавната агенция за зарила на детето, на детски педагогически стаи. Първото, което правят, когато посетят адреса, е да убедят родителите или настойниците да запишат детето на училище. 

Още по темата

Има и санкции, а посещаемостта е обвързана със семейните помощи за деца.

Предвижда се и други социални плащания да се обвържат с посещаемостта на училище, каза просветният министър.

Делът на преждевременно отпадане у нас е между 13 и 14%, или между 130 и 150 хил. деца – те не са завършили гимназиален етап, една значителна част от тях са отпаднали по-рано. Това е значително предизвикателство пред страната, посочи Вълчев.

Много важно е децата да посещават и детска градина, за да може в първи клас най-малкото да знаят български език, каза още министърът. За между 18 и 24% от първокласниците българският не е майчиният им език, посочи той.

Помолен да коментира агресията в училище, той посочи, че агресията като цяло е един от проблемите на цялото общество. В него се проектират много фактори на средата и не можем да го решим с единични мерки. Вълчев посочи, че се надява от следващата година да има повече психолози в училищата. По думите му индивидуалната работа с детето е ключът към борба с агресията.

По статията работи: Евгения Маринова

Последни новини

Коментари (3)

0
 
7
 
3
преди 2 месеца
След туй ше липсват и от осигурителната система ...
1
 
4
 
2
преди 2 месеца
Няма профилна снимка
Чудя се, за тия 200 хил. деца, дали се получават и планират средства в бюджета, че нали "парите следват ученика", ако някой знае, да каже.
2
 
7
 
1
преди 2 месеца
За между 18 и 24% от първокласниците българският не е майчиният им език, посочи той.
----------------------------------------------------------------
ше стане и повече % нема се косите ..... през "гадния комунизъм" немаше такова нещо, защото всеки маннгал и реззак трябваше да ходат задълже иначе комунягите им пукаха чутурите като не зачитаха "правата на човека" но пък за сметка на тва всеки джжадай можеше да чете на български език и да разбира за какво става въпрос .....

Още от Други
МОН работи по няколко варианта за по-леки ученически раници