Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Други

Професионалните тенденции през 2021 г.

На много бизнеси се наложи бързо да дигитализират работата си, а психиката на служителите и хибридните роли стават все по-важни

Професионалните тенденции през 2021 г.

От Румен Янев

В началото на всяка година множество видни икономисти и пазарни експерти споделят прогнозите си за професионалните тенденции, които ще доминират пазара през идната година.

Информацията е полезна както за работодатели, които желаят да бъдат конкурентноспособни, така и за работници, които искат да бъдат една стъпка пред останалите. Разбира се, тази година изненада абсолютно целия свят и разтърси бизнес средите из основи. Границата между работа и личен живот се разми почти изцяло и дистанционната работа се оказа по-влиятелна от всякога.

Психиката на служителите става все по-важна

Според Дан Шобел „Пандемията влоши психичното ни здраве и подобно на вируса, зарази работното място.“ Данните сочат, че 78% от работниците смятат 2020 г. за най-стресиращата година на работното си място. Това, разбира се, се отразява силно и на личния им живот.

В предстоящата година се очаква работодателите да започнат все повече да осъзнават колко приоритетно е психическото здраве на работниците им и да се стремят да предоставят среда, която му влияе добре. Това включва засилена автоматизация на процеси и по-активно участие на технологиите в еднообразни задачи. Мнозина споделят, че технологиите по един или друг начин са улеснили работата им, което значително е намалило стреса им.

Смяна на поколенията

Това звучи като нещо напълно предвидимо и естествено, но поколенията, които лека-полека превземат трудовия пазар, имат коренно различно разбиране за работните процеси и работното място като цяло. Това са поколения, израснали в изцяло дигитализирана среда, за които информацията носи коренно различна стойност и очакванията им от работодателя са доста по-различни.

Хибридни роли

Не много компании ще могат да позволят да наемат много хора, поне докато не се възстановят от кризата, наложена от пандемията. По тази причина разнообразният набор от умения става все по-ценен. Това може и да не се понрави на всеки работник, но динамиката не може да бъде пренебрегната и бързата адаптация и познанията в различни сфери могат да се окажат по-ценни от всяко. Пример за подобна хибридна роля е content writer/графичен дизайнер. Това ще накара много хора да се засилят към преквалифициране или допълнително професионално обучение като базово програмиране или уеб дизайн.

Специалисти по дигитален маркетинг

На много бизнеси се наложи бързо да дигитализират работата си, ако искат да оцелеят, и много продавачи преминаха към eCommerce платформите, което естествено повиши необходимостта от експерти в сферата на дигиталния маркетинг. Познанията, които биха били ценни на всеки, който има амбиции да навлезе и да се развие в сферата, варират от SEO през социални медии и Google ads. Паралелно с това, самите платформи претърпяват постоянни промени, правейки професиите в дигиталния маркетинг изключително динамични и интересни.

Децентрализация и разпръскване

Съображенията за безопасност принудиха работодателите да станат изключително гъвкави с работното време и дистанционната работа - нещо, което преди само година беше сложно за тях. Самите работници също започват да търсят компании, които предлагат дистанционни опции, редом с адекватно здравно осигуряване и разнообразни бонуси. Компаниите, които желаят да запазят реномето си, ще трябва да се съобразят с изискванията на бъдещите си служители, иначе ще рискуват да ги загубят от конкурентите си.

Креативна работа

Експертите по дигитален маркетинг ще имат нужда от силна подкрепа от креативната индустрия, която включва графични дизайнери, уеб дизайнери и аудио и видео продуценти, за да могат да осъществят амбициозните си концепции. Всички, които имат влечение към по-креативните сфери на работа, определено ще могат да приложат уменията и въображението си, защото дигиталният свят е силно визуален и добре измисленият и красив дизайн се запомня и цени повече от всякога.

Годината пред нас ще отсее компаниите, които умеят да се адаптират бързо към променящите се условия, както и ще произведе нов тип служители, чиито изисквания, очаквания и начин на работа ще създадат работна среда, с която тепърва ни предстои да се запознаем.

По статията работи: Екип на Investor.bg

Последни новини

Още по темата

Коментари ()


Още от