Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Други

Blackstone и Бил Гейтс искат да презареждат частни самолети

Фондовете, управлявани от Blackstone Group, се обединиха със съоснователя на Microsoft Бил Гейтс в опит да погълнат Signature Aviation за 4,3 млрд. долара

Blackstone и Бил Гейтс искат да презареждат частни самолети

Снимка: Luke MacGregor/Bloomberg

Signature Aviation, най-големия оператор на бази за частни самолети в света, изведнъж започна да си създава много големи и влиятелни приятели, пише в свой анализ за Bloomberg Крис Хюз.

Фондовете, управлявани от Blackstone Group, се обединиха със съоснователя на Microsoft Бил Гейтс в опит да погълнат Signature Aviation за 4,3 млрд. долара, посочва Bloomberg TV Bulgaria.

Signature (по-рано известна като BBA Aviation) предлага спомагателни услуги за собствениците на частни самолети, най-вече зареждане с горива на малки летища. Динамиката на бизнеса ѝ е особена. От една страна е налице известна цикличност в представянето, но в дългосрочен план има прилики с инфраструктурен актив, което предполага потенциал за задържане на дълга над средните нива. Signature генерира почти 90% от приходите си в САЩ. 

Още по темата

Ако Signature беше вече частна, тя може би изобщо нямаше да разглежда листване на борсата, камо ли IPO в Лондон. Инвеститорите на фондовия пазар, особено британските фондове, са склонни да бъдат по-консервативни по отношение на ливъриджа. Blackstone се опитва да купи компанията от февруари и получи акционерна подкрепа за оферата си от 5,17 долара на акция миналия месец.

Тъй като все се повече институционални инвеститори започват да кръжат около Signature, Blackstone увеличи офертата си в петък, разкривайки, че инвестиционният фонд на Гейтс Cascade Investment LLC ще си партнира с американската компания за дялови инвестиции. Cascade и филиалите му вече притежават 19% от Signature и фондът на Гейтс ще гласува срещу всяко алтернативно предложение, което идва след като той и Blackstone отправят твърда оферта.

Това прави живота много труден за всеки желаещ да участва в търга. Финалната оферта трябва да бъде насочена към осигуряване на мнозинство от акционерите и след това участникът да се надява, че Cascade може или да продаде, или да се съюзи с него по-късно, или да остане приятелски съинвеститор. Не е невъзможно, но е трудно.

Офертата на Blackstone включва дългосрочен механизъм за частен капитал и инфраструктурен фонд, докато конкурентът Global Infrastructure Partners е специализиран инфраструктурен фонд. Търговете, включващи такива купувачи, могат да се разгорещят: обикновено перспективата на подобни фондове е насочена за десетилетия напред, като активите се държат на постоянна база. Това означава, че очакванията за възвръщаемост са много по-ниски, отколкото при сделките с частен капитал, а отправени оферти обикновено се повишават с времето.

Анализаторите от United First Partners смятат, че Blackstone-Cascade може да подслади предложението си с 5-12% и все пак да постигне дългосрочна вътрешна възвръщаемост от 10-12%, обикновено достатъчна за инфраструктурен фонд.

Фокусирането върху пазара на частни самолети би променило по интересен начин имиджа на Гейтс. За да има най-малък смисъл от сделката от гледна точка на ESG, Cascade трябва да има ясен план за намаляване на емисиите си.

Докато подходът Blackstone е с над 50% над справедливата средна цена на Signature за три месеца, пазарът залага на по-висока оферта. Това очевидно е нещо като хазарт, като се вземат предвид обстоятелствата, тъй като предложението все още не е обвързващо.

По статията работи: Екип на Bloomberg TV Bulgaria

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Други
Глобалната търговия се възстановява до нивата отпреди COVID-19 в края на 2020 г.