Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Други

Използването на втечнен газ в транспорта ще намали емисиите със 142 млн. тона

Понастоящем целият германски транспортен сектор отделя близо 166 млн. тона парникови газове

Използването на втечнен газ в транспорта ще намали емисиите със 142 млн. тона

Снимка: Ройтерс

Използването на втечнен природен газ (LNG) в транспортния сектор може да намали емисиите на парникови газове със 142 млн. тона до 2040 г., показва проучване на енергийната компания Shell, което е било публикувано в Германия. 

Още по темата

При заложените 6 хил. големи кораба в света и 480 хил. камиона в Европейския съюз (ЕС), които да използват LNG до 2040 г., емисиите на парникови газове от корабния транспорт могат да се намалят със 132 млн. тона, в зависимост от технологията на двигателите, и до 4,5 млн. тона от тежкотоварния пътен транспорт.

30-процентното съотношение на био втечнен природен газ при камионите би позволило допълнително намаляване на емисиите с още 20%.

Понастоящем целият германски транспортен сектор отделя близо 166 млн. тона парникови газове.

„Виждаме сериозен потенциал в използването на втечнен природен газ в транспорта – особено при контейнеровозите с техния сравнително висок разход на гориво поради голямата изисквана мощност. От друга страна, пътническите кораби ще играят по-скоро ролята на пионери. Замяната на мазута с втечнен природен газ може да доведе до значителни предимства по отношение на емисиите“, смята главният икономист на Shell в Германия Йорг Адолф.

„В търговския пътен транспорт втечненият природен газ е особено подходящ за тежкотоварни камиони като алтернатива на дизела. За да се постигнат големи намаления на емисиите обаче, трябва да се използва втечнен природен газ от възобновяеми източници – например био втечнен природен газ“, обяснява експертът по транспорта от DLR Андреас Лишке.

Международната агенция по енергетиката (IEA) очаква световната търговия с газ да нарасне с две трети до 2040 г., като 80% от този ръст ще се дължат на втечнения природен газ.

Днес той представлява около 8–9% от общото потребление на газ, но до 2040 г. неговият дял ще достигне близо 14%.

В транспорта корабите са един от основните източници на замърсители на въздуха. Освен това на международния корабен транспорт се падат близо 3% от световните емисии на въглероден диоксид.

Втечненият природен газ за момента се смята за единствената логична и достатъчно разработена алтернатива на корабните горива на нефтена основа. Съответно изследването очаква за периода до 2040 г. флотът от кораби на втечнен природен газ да расте много по-бързо от целия световен флот. Контейнеровозите са най-динамичната категория кораби, докато пътническите кораби – например лайнерите и фериботите – ще играят ролята на пионери.

В пътния транспорт втечненият природен газ е подходящ предимно за използване в тежкотоварните автомобили. Ако сегашните тенденции се запазят, до 2040 г. броят на тези автомобили в ЕС ще нарасне с 307 хил. и ще достигне 2,76 млн.

480 хил. (17%) от тежкотоварните автомобили ще имат LNG двигател и ще елиминират потреблението на 11,5 милиарда литра дизел.

Днес има около 4 хил. LNG камиона.

„За да се въведе и насърчи използването на втечнен природен газ с ниски емисии, е необходима отворена към технологиите подкрепа за възобновяеми източници в снабдителната верига на втечнения природен газ и съдействие за изграждането на необходимата инфраструктура.

Нужни са сигурни икономически ползи, за да се убедят потребителите в предимствата на LNG технологията – например чрез регулаторни и финансови инструменти“, обяснява г-н Адолф.

На представянето присъстваха представители на български транспортни фирми и производители на тежкотоварни автомобили.

„Българските транспортни фирми могат да се поучат от опита на своите колеги в развитите страни в Западна Европа, които диверсифицират снабдяването с гориво в транспорта и търсят нови, екологични и по-ефективни горивни решения за своята транспортна флота. С тях се обединихме около извода, че използването на втечнен природен газ в транспорта в България ще стане възможно след създаването на съответната регулаторна рамка и финансови стимули, както на така необходимата инфраструктура“, споделя Камелия Славейкова, изпълнителен директор на Shell България.

По статията работи: Аспарух Илиев

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (8)

0
 
0
 
8
преди 2 месеца
Долу писах, че при втрчнения пропан-бутян, специфичният обем е бл о зо 2,5 - 3 пъти по-.алък от ма метана което, заедно с технологичните и ценови предимства на инсталацията, го прави предпочитаното лично от мен, гориво.
0
 
0
 
7
Pyramid до: Pyramid
преди 2 месеца
Инвесторе, датиеба сървъри, платформи и т.н. Крадат от постовете.
0
 
0
 
6
Pyramid до: doba
преди 2 месеца
0
 
0
 
5
преди 2 месеца
И пропан-бутанът е втечнена газова смес.
2
 
3
 
4
majnata до: doba
преди 2 месеца
да ти имам "колегата"... : )))))

Още от Други
САЩ ограничават доставките на самолетно гориво за Венецуела