Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Други

Как канадска компания печели от недостига на пилоти в света?

Светът ще се нуждае от близо 70 хил. пилоти годишно до 2030 г.

Как канадска компания печели от недостига на пилоти в света?

Снимка: Pixabay.com

Авиокомпаниите ще изпитат затруднение с намирането на пилоти, които да отговорят на плановете им за експанзия в идните години. Това обаче ще даде тласък на компаниите, които обучават пилотите, пише Wall Street Journal.

В миналото авиокомпаниите се пазаряха усилено с пилотите, но тези дни вече отминават. Най-голямата нискотарифна авиокомпания Ryaniar съобщи този месец, че стачки на пилотите ще засегнат печалбата й. Тя трябва да обяви резултатите си за първото полугодие в понеделник.

Разходите за заплати в САЩ също растат, а трите най-големи превозвача - United Airlines, Delta Air Lines и American Airlines, назначават все повече хора и обявиха възможности за техни служители да бъдат обучени за пилоти.

Въздушният трафик в света трябва да нарасне с около 4,6% на година до 2030 г., което означава, че ще бъдат необходими почти 70 хил. нови пилоти годишно, сочат данни на Международната организация за гражданска авиация. Към момента обаче съществува капацитет за обучение на около 44 хил. души.

От това положение се възползват основно пилотите, но инвеститорите в акции също могат да извлекат полза. Листнатата канадска компания CAE има глобална мрежа от училища за пилоти и обучава 120 хил. души на година.

Ако това не звучи като много добър бизнес модел, конкуренцията между училищата е голяма. CAE контролира почти 60% от световния пазар на симулатори за граждански полети. Авиокомпаниите искат да разширят обучението на симулатори, защото е по-евтино от използването на истински самолети. Компанията е голям играч и в симулаторите за военни самолети. Този пазар може да се разшири, тъй като западните икономики отново увеличават военните си бюджети.

Още по темата
Вярно е, че акциите на CAE, чиято пазарна капитализация достига 6,6 млрд. канадски долара (5,1 млрд. щатски долара), вече не са евтини. Те поскъпнаха над два пъти в последните пет години спрямо 19% ръст за канадската фондова борса като цяло и се търгуват при 19 пъти по-високи очаквани приходи, което е малко над равнището при останалите компании от сектора на отбраната.

CAE обаче има нисък дълг и двуцифрени маржове и съществува потенциал за растеж чрез нови съвместни дружества в Латинска Америка и Азия, където нуждата от обучение на пилоти е най-остра.

Компанията е един от малкото начини за инвеститорите да извлекат печалба от недостига на пилоти. 90% от 4200-те училища в света са малък или среден бизнес и повечето са частни, сочат данни на американската инвестиционна банка Baird. Обучението на пилоти е само малка част от много по-широко портфолио за големите листнати компании като L3 Technologies, Boeing и BAE Systems .

Мечтата на децата да станат пилоти изглеждаше неразумна в последните години, но част от стария блясък на професията се връща. CAE дава на инвеститорите възможност да извлекат полза, без да се отказват от работата си на бюро.

По статията работиха: Божидарка Чобалигова, редактор Магдалена Иванова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Други
Бенямин Нетаняху стана най-дълго управлявалият премиер на Израел