Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Други

Медийната етика в света на фалшивите новини

Според експерт законите решават вчерашните проблеми, но не и новите

Медийната етика в света на фалшивите новини

Снимка: Pixabay

Проблемът днес е, че обществеността не прави разлика между фалшиви и реални новини. Ако попитате някого от къде получава информацията, той ще каже от интернет. Обществеността трябва да поеме част от отговорността за това, че не следи кой е източникът, но и журналистите трябва да работят повече за това да убедят публиката, че един източник е важен. Това коментира проф. Джини Уайтхаус, преподавател в Eastern Kentucky University, в предаването Клуб Investor с водещ Ивайло Лаков по Bloomberg TV Bulgaria.

Според нея до преди скандала с Facebook хората не са осъзнавали нивото на политическо влияние, което оказват социалните медии.

"Хората са свикнали да ги манипулират за пастата за зъби или за други продукти и пренебрегват това, но всички се засягат много, когато ги манипулират за това как да гласуват и за посоката на развитие на страната", посочи Уайтхаус.

Във връзка с планираните промени в законодателството тя заяви, че технологиите изпреварват законодателните норми и законите решават вчерашните проблеми, но не и новите.

"Най-добрият вариант е тези, които създават социалните мрежи, и тези, които ги използват, да бъдат почтени. Законите не могат да заменят почтеността на хората", каза тя.

Вижте повече във видеото.

гледано: 2150   Още видео
Рейтинг 1 Рейтинг 2 Рейтинг 3 Рейтинг 4 Рейтинг 5
0 гласа

 

По статията работи: Магдалена Иванова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Други
Краят на кемализма в Турция ли е решението за „Света София“?