Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Други

Моментът, в който кешът вече не е цар...

Иновациите във финансовата сфера, безкешовото плащане и отвореното банкиране бяха сред водещите теми на Money 20/20 в Амстердам

Моментът, в който кешът вече не е цар...

Снимка: Архив Ройтерс

През последното десетилетие малко сектори преживяха такива драматични промени като банковото дело. Довереният партньор, олицетворен от високопарното донякъде присъствие на улицата и приятелски настроения банков мениджър, отстъпи място на един отчасти неспокоен хибрид от цифрови и телефонни услуги. Рецесията, цифровизацията и затварянето на редица офиси по големите улици промениха отношенията ни с банките - от доверен и достолепен партньор до доставчик на услуги. Дълги години банките страдаха от липсата на ориентиране към клиентите, като се фокусираха повече върху продажбите, отколкото върху изграждането на дългосрочни отношения. Е, в последните години, съзнавайки някои заплахи, те започнаха да променят това. Но, без съмнение, се променя и отношението на клиентите към тях.

Още по темата

Шест от всеки седем души са използвали решения за цифрово банкиране най-малко веднъж месечно, а 38% го правят седмично или дори ежедневно, показва ново изследване на TNS Kantar сред над 11 000 потребители от 11 пазара, поръчано от Mastercard. Според анализа 63% от анкетираните потребители използват приложения за мобилно банкиране от традиционните банки, а 20% - от цифрови банки.

Какво може да направи традиционният банков сектор в тези предизвикателни за него времена? Да иновира, например!

Именно иновацията се оказва най-често споменаваният термин в дискусиите на Money 20/20 – най-голямата финансово-технологична конференция в Европа, която се провежда в Амстердам - от кратките анотации и забележки на модераторите за иновационните модели до различните семинари и сесии, свързани с това. Дори паролата за Wi-Fi мрежата тук е „Иновирай“! Не е изненада, че това е една от темите за тази година.

И наистина - кръвообращението на растежа на всяка компания са иновациите, но обхватът и скоростта на свързания с това провал днес също са феноменални - едва 20% от новите продукти оцеляват и едва 15% от тях генерират висок растеж. Тъй като днес средната продължителност на живота на компаниите е едва 15 години, сега повече от всякога е наложително предприемачите (особено във финансовата сфера) да разработват иновации, за да стимулират растежа, съчетан със стратегия за разтърсване на бранша. Това е начинът да се постигне истинска иновация и устойчива конкурентоспособност, смята Бил Гайда, старши вицепрезидент „Иновации и стратегически партньорства“ за Централна Европа, Близкия Изток и Африка на Visa.

Компаниите, които са успешни в това отношение според Гайда, не се фокусират толкова над продуктовите иновации, а върху уникалното потребителско преживяване. „Новите играчи мислят за това как потребителите взаимодействат с технологиите, а не просто да предлагат продукти и услуги с фокус само върху бързите приходи“, каза пред Investor.bg Гайда.

Ако приложим това към финансовия сектор през изминалите няколко години и сегашното състояние на нещата, ще видим, че първоначално банките продължиха да се фокусират върху най-рентабилните и приоритетни сегменти, но се отчуждаваха спрямо по-младите си клиенти, които чувстваха, че техните нужди са пренебрегнати. Взаимоотношенията станаха антагонистични: скритите такси и тромавото онлайн банкиране не успяха да вървят в крак с грабителските изисквания на „младите цифрови хора“. Затова не бе чудно, че по-младите хора започнаха да преминават към интелигентни и персонализирани нови цифрови услуги. Точно това показва анализът на TNS Kantar, представен в рамките на Money 20/20. Така например по отношение на бъдещето на банките все по-голям брой европейци казват, че ще обмислят преминаването към цифрова банка в някакъв момент. Техният дял расте от 49%, когато същото проучване беше проведено през 2017 г., до 54% през 2019 година.


Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (6)

3
 
5
 
6
преди 2 седмици
В днешно време парите не са ценни. Повече са средство за разплащане отколкото средство за натрупване: отрицателните лихви и програмата за финансови улеснения, отказването от златното покритие на парите принудиха хората да ги харчат бързо, а за инвестиции да вземат заеми.

Това е в основата на изчезването на кеша...
1
 
12
 
5
преди 2 седмици
Кой ги пише тез глупави статии, бановото дело е все едно и също , още от времето на Овчарите от Сиена, откъдето се е пръкнала първата съвременна банка. Дали ще има физически офис, дали ще има интернет банкиране (и чрез него ще се комуникира), това не променя същността. Както едно времешния ЦУМ(за който го помни) и сегашния on-line магазин няма голяма разлика - пак се продават стоки, които трябва да стигнат до потребителя.
1
 
28
 
4
преди 2 седмици
Няма профилна снимка
Спада делът на кеша в разплащанията, но той продължава да си е цар и то с голяма преднина пред останалите (с малки изключения в отделни географски райони). И това едва-ли ще се промени скоро.
1
 
13
 
3
michaelis12 до: khao
преди 2 седмици
брао Кухао, получаваш три бири от мени ... :))
1
 
39
 
2
преди 2 седмици
Няма профилна снимка
за мен кеша винаги ще си остане цар ...

Още от Други
Ще продължи ли да следва Русия курса на ОПЕК за съкращения на добива на петрол?