Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Други

Нивото на вредни емисии и шумово замърсяване от авиацията продължава да расте

Между 2005 г. и 2017 г. броят на пътническите полети в Европа се е увеличил със 60%, показва доклад на международни екологични агенции

Нивото на вредни емисии и шумово замърсяване от авиацията продължава да расте

Снимка: Ройтерс

Нивото на вредни емисии и шумово замърсяване продължава да се увеличава, тъй като броят на самолетите продължава да расте, показва ново проучване на водещите европейски екологични агенции, съобщава Euractiv. 

Още по темата

В периода 2005-2017 г. емисиите на въглероден диоксид да се увеличили със 16 на сто, а тези на азотен оксид – с 25%, алармира вторият Европейски доклад за околната среда и авиацията.

Това се дължи на факта, че броят на пътническите полети при авиационните компании са се увеличили за същия период със 60%.

Въпреки че количеството шумово замърсяване, генерирано от отделните полети, намалява, благодарение на напредъка в технологиите, самият брой на самолетите, които летят, означава, че хората, засегнати от това явление, се увеличават с 14 на сто от 2014 г. насам.

Представител на Европейския съюз (ЕС) пизнава, че „абсолютното въздействие на авиацията в това отношение се увеличава“, като добавя, че новите сатандарти, особено онези, които се отнасят до нивата на шум и работата на двигателя, също имат своето участие.

Самият доклад предупреждава, че новите технологии трябва да бъдат внимателно интегрирани в авиационната система, за да се избегне забавяне в напредъка за борба за климатичните промени.

Еврокомисарят за транспорта Виолета Булц заявява, че „приоритет е бъдещият растеж на авиацията да върви ръка за ръка с политиките за устойчивост“.

Понастоящем авиацията отделя около 3% от вредните емисии в световен мащаб, а според прогнозите броят на полетите ще се увеличи с 42% до 2040 г, като емисиите въглероден диоксид и азотен оксид също ще се увеличат със съответно 21% и 16%.

Докладът изисква по-голямо доверие в подобрените и новите технологии, за да може секторът да посрещне изискванията, свързани с климатичните промени, поставени от Парижкото споразумение.

Европейската схема за търговия с емисии предлага кредити, когато се използват устойчиви горива, но представители на ЕС признаха, че настоящата висока цена на тези емисии показва, че този вариант не е достатъчен, за да се преодолее разликата в разходите за гориво.

Цената на тези квори продължава да се увеличава и официалните данни показват, че самолетните компании вече трябва да заделят много повече средства за квоти, отколкото преди.

През 2013 г. тези компании обявиха разходи в размер на 89 млн. евро, докато през 2017 г. размерът им достигна 189 млн. евро, което е приблизително 0,3% от общите оперативни разходи.

Бъещата връзка на авиацията с закупуването на квоти за емисии не е напълно ясна, въпреки че се очаква до края на 2030 г. в сила да влезе нова глобална схема, известна като Corsia (Carbon Offsetting and Reduction Scheme for International Aviation), която е разделена на три основни фази и има за цел да намали в световен мащаб нивото на емисиите.

Авиокомпаниите са сериозно загрижени за това какви трудности ги очакват при влизането в сила на регулациите и как това ще се отрази на техния бизнес.

От Европейската комисия са склони да направят компромис и да замразят цените на квотите за тази индустрия, като след въвеждането на схемата рпез 2020 г. изпълнителният орган на ЕС възнамерява да направи обстоен анализ на въздействието на тези нови правила върху компаниите.

По статията работи: Аспарух Илиев

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (1)

1
 
3
 
1
преди 3 месеца
ааа не бе, тия ти го сипват директно на главата .... дизелите пасти да ядат, НО яяя кат миналата статия с карабль да лепнете едни платна и на тия да видим как ще се дигнат 78 тона (щот един Airbus 320 толко тежи) у въздуха ... еее тука ми е малко Х. Некой кат Зелевия дървен философ ше кае "Ама как бе ей тва има .... :

Solar Impulse
https://en.wikipedia.org/wiki/Solar_Impulse

е има ама Соларката струва 170$ млн. и вози 2ма човека без куфари, a Airbus А320 струва 100$ млн. и вози 140 човека с полезен товар, руския MC-21 струва 90млн. а китайския C919 струва ош по-малко ....
Така, че пичое замърсяят ама тва е положението како Сийке щот с екология ше стигнеш до Австралия или до Сашш за 2 години ....

Още от Други
САЩ ограничават доставките на самолетно гориво за Венецуела