Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Други

Новата скрита революция - газификацията на морския транспорт

Газификацията при танкерите набира скорост, но някои експерти смятат, че това не е правилният път, който индустрията трябва да следва

Новата скрита революция - газификацията на морския транспорт

Снимка: Mikael Holter/Bloomberg

Увеличаващото се търсене на втечнен природен газ (LNG) сред представителите на сектора на морския транспорт подтиква същите тези компании да се пренасочат от корабите, които използват мазут като основно гориво и могат да превключат на газ, към плавателни съдове, снабдени с двигатели на двойно гориво, които могат да изгарят мазут и LNG, посочват от брокерската компания SSY. 

Още по темата

Към момента в движение са около 43 кораба с двигатели на двойно гориво и приблизително 30 плавателни съда, при които газът е допълнителна опция.

На фона на подобренията, направени по отношение на инфраструктурата за зареждане с LNG, все повече компании, собственици на кораби, се пренасочват към двигателите на двойно гориво.

От SSY посочват, че около 10 броя от всички поръчки на нови танкери, направени досега през годината, се отнасят за кораби с двигатели на двойно гориво. По този начин броят на корабите от този тип, намиращи се в процес на изграждане, достига 55. Тук се включват 3 големи петролни танкера тип VLCC, 9 кораба Suezmax, 22 съда Long Range 2 и 3 със среден обем (MR).

Корабостроителниците в Южна Корея продължават да играят основна роля при тези поръчки. През тази година собствениците на кораби са поръчали танкери с дедуейт (величина за товароподемност на плавателен съд – бел. ред.) от 845 000 тона – като два кораба VLCC и два Suezmax представляват половината от общия дедуейт на поръчките.

В същото време китайските корабостроителници увеличават темпа на производство, приемайки поръчки за 39 кораба с дедуейт от 628 000 тона.

В света се случва изключително бърза промяна на горивната база на корабите - морският транспорт се газифицира. Боян Рашев

През май класификационната организация Bureau Veritas издаде типово одобрение за двигателите на двойно гориво 12X92DF на швейцарската компания Winterthur Gas & Diesel (WinGD). Понастоящем 12X92DF e най-големият и мощен LNG двигател в света. Първата серия от двигателите в момента се изгражда в заводите на China State Shipbuilding Corporation (CSSC). Те ще задвижват девет ултра големи контейнеровоза (ULCS), собственост на CMA CGM Group, световен лидер в корабоплаването и логистиката.

Двигателят 12X92DF. Снимка: WinGD

Двигателят е с дължина 22,7 метра, височина 16 метра, тежи около 2140 тона, а мощността му е 63840 киловата. Той е снабден с интелигентна система за управление и контрол от ново поколение, включваща функции за ранно предупреждение и онлайн диагностика.

„В света се случва изключително бърза промяна на горивната база на корабите - морският транспорт се газифицира“, изтъква Боян Рашев, водещ експерт по управление на околната среда в България, в публикация във Facebook. „Около 10% от поръчките за нови танкери през 2020 г. (55 броя) са за машини на втечнен природен газ (LNG dual fuel), които могат да работят и на мазут (като резервно гориво)“, допълва той.

По негово мнение масовото изграждане на терминали за втечнен природен газ и ниската цена на горивото правят възможно евтиното зареждане на корабите на много места по света.


Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (2)

0
 
0
 
2
zelka007 до: doba
преди 1 седмица
https://www.wartsila.com/marine/build/engines-and-generating-sets/pure-gas-engines/wartsila-31sg

гледам и кawasaki и rolls royce и siemens ... май повечето вече имат такива в производство ...
1
 
0
 
1
преди 1 седмица
При газта бавното горене е невъзможно, а то се ползва в големите ДВГ.

Още от Други
JPMorgan и Lloyds искат да глътнат британската финтех компания Starling Bank