IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Саудитска Арабия ще конкурира Emirates и Qatar Airways с нова авиокомпания

Саудитската експанзия може да изостри битката за пътници в момент, когато пътуванията понасят удар заради пандемията

17:01 | 02.07.21 г. 1
<p>
	Саудитският престолонаследник принц Мохамед бин Салман.&nbsp;<em>Снимка: Kevin Dietsch/Pool via Bloomberg</em></p>

Саудитският престолонаследник принц Мохамед бин Салман. Снимка: Kevin Dietsch/Pool via Bloomberg

Саудитска Арабия се прицелва в международните пътнически полети с нова национална авиокомпания, която ще се конкурира с Emirates и Qatar Airways и ще засили конкуренцията в региона, предава Ройтерс.

Престолонаследникът принц Мохамед бин Салман, който се стреми към диверсифициране на икономиката, за да намали зависимостта на Саудитска Арабия от петрола и да създаде работни места, обяви във вторник транспортна и логистична инициатива, целяща да превърне кралството в петия по големина въздушен транзитен хъб в света.

Двама запознати с въпроса източници твърдят, че новата авиокомпания ще увеличи международните маршрути и ще се присъедини към съществуващите авиопревозвачи в Персийския залив, като превозва хора от една страна в друга чрез връзки в кралството.

Министерството на транспорта, което не е публикувало подробности по плановете, не е отговорило на молбата за коментар на Ройтерс.

Стратегията бележи промяна за Саудитска Арабия, чиито останали авиокомпании като държавната Saudia и нискотарифният ѝ филиал flyadeal, оперират предимно местни полети, както и такива от една точка до друга от и до богатата на петрол страна с 35 милиона души население.

Саудитската експанзия може да изостри битката за пътници в момент, когато пътуванията понасят удар заради коронавирусната пандемия. Очаква се полетите на дълги разстояния, като оперираните от Emirates и Qatar Airways, да се възстановяват най-дълго време.

„Конкуренцията в авиационната индустрия винаги е била ожесточена, а регионалното съревнование се нажежава. Задават се сътресения в отношенията в региона“, коментира Робърт Могилницки, изследовател в Arab Gulf States Institute.

Дубай, който е най-големият хъб за международни пътувания по въздух в света, обяви петгодишен план за разширяване на въздушните и корабните маршрути с 50% и удвояване на капацитета на туризма през идните две десетилетия.

Но всяка авиокомпания изисква значителен начален капитал и експерти предупреждават, че ако амбицията на Саудитска Арабия е да се конкурира в транзитните полети, може да ѝ се наложи да се примири с години на загуби.

Emirates обяви рекордна годишна загуба от 5,5 млрд. долара миналия месец, а пандемията принуди Дубай да предостави държавна помощ от 3,1 млрд. долара.

Etihad Airways ограничи амбициите си, след като вложи милиарди долара за в крайна сметка неуспешния опит да построи голям хъб в столицата на ОАЕ Абу Даби.

Рияд вече започна да се конкурира с ОАЕ, който е бизнес, търговски и туристически център в региона. Саудитското правителство съобщи, че от 2024 г. ще спре да предоставя договори на компании, които не установяват регионални централи в кралството.

Принц Мохамед опитва да привлече чуждестранен капитал за създаването на нови индустрии, включително туризъм, с амбицията да увеличи общия брой на посетителите до сто милиона до 2030 г. спрямо 40 млн. през 2019 г.

Запознати източници съобщиха, че новата саудитска авиокомпания може да бъде базирана в столицата Рияд, а държавният фонд PIF помага за създаването ѝ.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:34 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

1
rate up comment 4 rate down comment 0
evlogi
преди 2 години
Пращят от оригиналност ***...Тия като им отпадне нефта ще са жив зян.И за камили не знам дали ще им останат пари.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още