Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Други

Shell печели от продажбата на хотдози

Спадащите приходи от бензин карат компанията да заложи повече на храните и напитките

Shell печели от продажбата на хотдози

Снимка: Ройтерс

Цената на петрола може и да е разочароваща за директорите на Royal Dutch Shell, но бизнесът им с хотдози и кафе се справя повече от добре, пише Bloomberg.

Продажбите на дребно в 45 000-те бензиностанции на Shell по целия свят генерираха 6 млрд. долара приходи извън тези от продажбата на бензин за 2013 г. Според Ищван Капитани, вицепрезидент на Shell за търговията на дребно, тази сума ще се увеличи през 2014 г.

Крайният резултат: докато Shell намали с 4,6 млрд. долара капиталовите си разходи за третото тримесечие, компанията планира да разшири своя бизнес с бензиностанции, който вече е най-големият в света. Основната цел ще бъде Азия, заяви Капитани. Някои бензиностанции в Норвегия вече продават по повече от 1 000 хотдога на ден, заявиха от компанията. Веригата, която е стъпила в повече от 70 държави, е продала около 100 млн. чаши кафе през миналата година.

Още по темата

„В търговията на дребно нещата са много по-предсказуеми“, заяви Капитани в интервю. „Ако си вършиш работата добре, може да прогнозираш как ще се справиш“.

Капитани отклони въпросите колко повече търговията на дребно ще донесе тази година или колко ще струва разширението. Той заяви, че Shell иска да увеличи продажбите на шейкове, киш, овесени ядки и други продукти, рекламирани под марката на компанията Deli2Go.

Компанията е сред групата на петролни производители, които намаляват добива заради спада с почти 50% в стойността на суровия петрол през последните шест месеца. Въпреки че приходите от продажби на дребно са сравнително малка част от общите годишни продажби на Shell на стойност 451 млрд. долара за миналата година, Капитани смята, че „това е нещо, чиято важност нараства“.

Бензиностанциите са проектирани така, че да се възползват от нарастващите предпочитания на клиентите за удобство. Хората започват да изоставят големите седмични пазарувания за сметка на по-чести посещения в магазините. В някои случаи културните различия може да предопределят точно колко успешна може да е тази концепция.

В Норвегия например около 60% от приходите на бензиностанциите на Shell са генерирани от небензинови покупки, докато във Великобритания тази цифра е около 30%.

Да можеш да се ориентираш в тази обстановка може да бъде малко сложно, смята анализаторът за Sanford Bernstein Ричард Кларк.

„Има големи различия в процента на извършените общи хранителни продажби“ в бензиностанциите, заяви Кларк. Докато 14% от храната в САЩ се купува от магазините на бензиностанции, във Великобритания този процент е едва 2,7%. „Този дял не показва признаци на растеж в нито една от големите икономики“, добави той.

Докато Източна Европа и САЩ остават ключови пазари за търговията на дребно, ръстът в развиващите се страни е приоритет. Китай, със своите 1 100 магазина и Индия, с едва 70, са на върха на списъка с цели за разрастване на Shell, твърди Капитани.

Дерегулациите, започнати от премиера на Индия Нарендра Моди правят пазара особено атрактивен. „Това все още е дълго пътешествие за нас“, казва Капитани. „Ние имаме много амбициозни планове за растеж“.

По статията работиха: Георги Драганов, редактор Петър Нейков

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Други
Аржентина се договори с кредиторите за преструктуриране на дълга