IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Air France-KLM разширява загубата заради по-евтините билети

Въпреки че успява да превози повече пътници, френският концерн е под натиск заради по-ниските цени на билетите

13:31 | 03.05.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Френската авиокомпания Air France-KLM отчита през първото тримесечие по-висока загуба поради силната конкуренция и по-високите разходи. Загубата нарасна с малко под една пета на годишна база до 320 милиона евро, както обяви компанията в Париж.

Без отчитането на възстановените данъци минусът би бил значително по-висок. Оперативната загуба се повишава дори повече от двойно до 303 милиона евро, което е по-слаб резултат от очакванията на експертите.

Както се очакваше, цените на билетите бяха подложени на натиск в началото на годината заради разширяването на предложенията от редица конкуренти в индустрията, каза изпълнителният директор Бенджамин Смит. В допълнение, разходите за гориво са се повишили, а и обменните курсове са натоварили резултата.

Въпреки че Air-KLM е превозила в тримесечието 22,7 млн. пътници – с 3% повече, отколкото през същото тримесечие на миналата година, цените на билетите са били почти с 2% по-ниски от тези от предходната година, а заетостта на седалките също се е понижила.

Акциите на Air France-KLM поскъпнаха със 7,9 на сто от началото на годината, след като през 2018 г. загубиха една трета от стойността си заради стачките в авиокомпанията, които предизвикаха опасения сред инвеститорите.

При Deutsche Lufthansa AG, най-голямата европейска авиокомпания, ръстът в цената на акциите е от 9,3% от началото на годината, въпреки че през тази седмица акциите се обезцениха след обявяването на замразяване на капацитета в нискотарифното поделение Eurowings в отговор на разразилата се в бранша ценова война. През лятото на тази година полетите на Eurowings няма да се увеличат, след като първоначално беше планиран ръст от два процента. В резултат на това всички авиокомпании под шапката на Lufthansa комбинирано ще предлагат малко под два процента повече полети, отколкото през миналата година.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:03 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Европа виж още

Коментари

Финанси виж още