Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Европа

Air France-KLM се бори с разходите за гориво с по-дълбока интеграция

Авиокомпанията отчете спад на печалбата от 20% за четвъртото тримесечие

Air France-KLM се бори с разходите за гориво с по-дълбока интеграция

Снимка: Архив Ройтерс

Авиокомпанията Air France-KLM възнамерява да засили ефективността си, за да компенсира по-високите разходи за гориво тази година, докато френско-холандската авиокомпания задълбочава сътрудничеството между двата основни превозвача, предава Ройтерс.

Представяйки резултатите на групата за 2018 г., към която се присъедини през септември, главният изпълнителен директор Бен Смит обеща по-добре координирани мрежи и флотилии, след като преодоля съпротивата на KLM да приключи интеграцията с Air France в сделка, сключена във вторник.

“Тези първи постижения прокарват пътя на амбицията ни да си възвърнем водеща позиция в Европа и на глобално ниво“, казва Смит в изявление на компанията.

Подчертавайки предизвикателството, печалбата за четвъртото тримесечие преди лихвите, данъците, обезценяването и амортизацията (EBITDA) е спаднала с 20% на годишна база до 776 млн. евро заради по-високи сметки за горива. Приходите обаче са увеличили с 4,1% до 6,54 млрд. долара.

Засегнат от ограничителни сделки с френските профсъюзи и стачки, които миналата година заличиха 335 млн. евро от печалбата на компанията и принудиха предишния главен изпълнителен директор да си тръгне, Air France-KLM изостава от конкурентите си Lufthansa и British Airways по рентабилност.

Смит обаче, който е ветеран от Air Canada, възстанови мира сред служителите с увеличение на заплатите срещу по-голяма гъвкавост, с която се надява да използва по-добре и по-ефективно самолетите и мрежите на групата.

Почти 15 години след сливането, което създаде Air France-KLM, решенията за мрежите, флотилииите и търговската стратегия ще бъдат взимани на ниво група, а не сред отделните превозвачи, показват планове, представени във вторник. Съгласно решенията лидерът на холандското звено Пиетер Елберс и колегата му в Air France ще станат заместник главни изпълнителни директори на групата.

Финансовите резултати са до голяма степен в съответствие с очакванията за EBITDA за 786 млн. евро при приходи от 6,52 млрд. евро – базирано на медианна оценка на седем анализатори в анкета на Infront Data.

Разходите за гориво са се увеличили с 451 млн. евро през 2018 г. на годишна база и ще се покачат с още 650 млн. евро тази година заради изтичащо хеджиране, заяви главният финансов директор Фредерик Гаги пред репортери.

Пътническият трафик се е увеличил с 3,4 процента до 24,46 млн. души през последното тримесечие, заяви групата, а приходите на единица са спаднали с 0,6%.

Нискобюджетното звено Transavia обаче отбеляза силни резултати с 9-процентов годишен оперативен марж за френските си операции, докато се готви да увеличи капацитета си с около 10% през 2019 г.

По статията работиха: Виктория Тошкова, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Европа
ЕК няма да настоява страните от блока да се откажат от Huawei в системите 5G