Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Европа

Airbus спира изтичането на кеш въпреки загубата през тримесечието

Групата е успяла да достави 145 самолета, надминавайки значително броя на доставените от Boeing машини за периода

Airbus спира изтичането на кеш въпреки загубата през тримесечието

Снимка: Bloomberg L.P.

Европейската самолетостроителна компания Airbus SE успя да спре изтичането на пари през третото тримесечие, подхранвайки увереността си, че може да излезе от пандемията от Covid-19 добре позиционирана за бързо възстановяване, пише Bloomberg. 

Още по темата

Концернът отчита загуба в размер на 767 млн. евро през третото тримесечие в сравнение с нетната печалба от 989 млн. евро година по-рано, съобщава Market Watch, цитирайки финансовите резултати на Airbus. Приходите от продажби на групата се свиват с 27% до 11,21 млрд. евро, което се дължи на по-скромните доставки в авиокосмическия бизнес и намалените продажби в сегментите за отбрана и космос.

Анализаторите очакваха приходите от продажби да достигнат 11,57 млрд. евро, според осреднената оценка, представена от FactSet.

Свободният паричен поток на Airbus достига 600 млн. евро през трите месеца до края на септември, след като компанията изгори 4,4 млрд. евро през второто тримесечие.

Актуализацията добавя още доказателства, че Airbus е избегнала най-тежкото въздействие на безпрецедентната авиационна криза дори когато броят на новозаразените нараства в САЩ и Европа. Досега главният изпълнителен директор Гийом Фори успява да балансира между персонала и съкращението на продукцията с агресивни усилия за запазване на поръчките и базата от доставчици, като работи по планове за увеличаване на производството на най-популярните си теснофюзелажни самолети от следващата година.

Airbus "стои по-удобно", изтъква анализаторът в Jefferies Санди Морис в бележка до клиентите. „След страховито второ тримесечие достигането на този момент толкова скоро е забележително“, добавя той.

Прогнозата показва по-оптимистичен подход от този на американския конкурент Boeing Co., който заяви в сряда (28 октомври), че ще съкрати още 7000 работни места, за да се адаптира към „новата реалност“ на пазара. Въпреки това Airbus посочи, че прогнозата му за четвъртото тримесечие зависи от това да няма „допълнителни смущения в световната икономика“, въздушния трафик и вътрешните операции.

Airbus е доставил 145 самолета през третото тримесечие, тъй като търсенето на пътувания по въздух остава слабо, в сравнение с Boeing, който успя да достави за този период едва 28 самолета. Европейският концерн изненада пазара с по-амбициозна цел за продукцията на най-популярната си програма миналата седмица, като заяви пред доставчиците да бъдат готови да поддържат месечна ставка от 47 самолета A320neo-family през втората половина на 2021 г.

Самолетостроителят, който обяви планове за съкращаване на 15 хил. работни места през юли, обяви разходи за преструктуриране в размер на 1,2 млрд. евро, основно заради разходите за доброволни и принудителни съкращения. Коригираната печалба преди лихви и данъци през третото тримесечие се свива с 49% до 820 млн. евро, надминавайки все пак средната оценка на анализаторите.

Airbus намали производството и броя на работните места, за да преодолее спада. Компанията сви производството с около една трета през април и съкрати работната сила с 11% през лятото.

Въпреки че компанията постигна напредък в спирането на изтичането на пари през третото тримесечие, тя е изгорила общо 11,8 млрд. евро през първите девет месеца на годината.

Съотношението между производството на самолети и доставките ще бъде от ключово значение за спирането на изтичането на пари от бизнеса, като може да се превърне в по-голямо предизвикателство, тъй като страни, включително Германия и Франция, вече въвеждат нови блокади, за да ограничат разпространението на коронавируса.

Към края на септември броят на самолетите, които не са били доставени поради пандемията, е намалял до около 135 в сравнение със 145 в края на юли.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Европа
Възстановяването на британската икономика от COVID -19 ще отнеме поне две години