Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Европа

Airbus: Водородът е бъдещето на авиационната индустрия

Това е една от най-обещаващите технологии, които ще помогнат на концерна да постигне въглероден неутралитет при своите продукти до 2035 г.

Airbus: Водородът е бъдещето на авиационната индустрия

Снимка: Ройтерс

Европейската самолетостроителна компания Airbus определя водорода като „една от най-обещаващите налични технологии“ за декарбонизиране на полетите, като заяви, че се стреми да наложи този енергиен ресурс като част от плановете си за внедряване на самолети с нулеви емисии до 2035 г., съобщава Euractiv.

Изпълнителният директор на дружеството Гийом Фори приветства публикуването на водородната стратегия на Европейската комисия (ЕК) в сряда (8 юли), като настоя, че компанията му е „ангажирана да развива устойчиви полети и смята, че водородът е едно от най-жизнеспособните решения“.

„Водородът е една от най-обещаващите технологии, които ще ни помогнат да постигнем въглеродно неутрални полети до 2035 г. Приветстваме стратегията и пътната карта на ЕС относно водорода, която ни дава възможност да постигнем тази амбиция“, изтъкват от компанията. 

Още по темата

Airbus беше разтърсен от пандемията, като в края на миналия месец обяви, че възнамерява да съкрати 15 000 работни места, тъй като авиокомпаниите спират да купуват нови самолети или отменят вече направени поръчки.

Компанията не е регистрирала нито една поръчка през юни, като това е третият месец на суша от началото на годината, информират от Airbus. Производителят отчита едно анулиране на поръчка. До момента, от началото на тази година, общото количество нетни поръчки достига едва 298 самолета.

Франция се притече на помощ на концерна, като едно от условията за финансовата подкрепа е Airbus да увеличи усилията за постигане на въглероден неутралитет в своето продуктово портфолио до 2035 г.

Планът на правителството предвижда и създаването на нов тип самолет, който да бъде захранван с водород или с електричество до 2030 г., както и подобен хеликоптер до 2029 г.

Airbus има опит с летателни апарати с ниски нива на емисии, като концернът разработва прототип на реактивен самолет, снабден с хибридни електрически двигатели. Проектът обаче беше отменен през април, когато вирусът атакува Европа и Франция, засягайки съвместните усилия на Airbus и проектанта на двигателя – Rolls-Royce.

Водородът има някои забележителни предимства пред електрическата енергия в авиацията, най-вече при съотношението мощност/тегло, въпреки че скорошно проучване, подкрепено от ЕК, предупреждава, че скъпата модернизация на самолетите, необходима за разполагане на по-големи резервоари за гориво, ще направят машините непригодни за полети на дълги разстояния.

Авиацията е отговорна за около 3,6% от емисиите на въглероден диоксид в ЕС и въпреки потискащия ефект на пандемията върху търсенето на полети, се очаква тези количества да нараснат. ЕК оценява ръстът на авиационните емисии на 150% до 2040 г., ако настоящата технология продължава да се използва.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (15)

   1| 2    
3
 
2
 
15
преди 1 месец
Явно отново се забравя, че водородът не расте по дърветата - освен ако не го доставяме от космоса - от Сатурн например - където го има в свободно състояние. За да се добие - трябва или газ (що тогава направо да не горим газ?) или ток - който обаче първо трябва да се добие по друг начин. Първо трябва ВЕИ да изместят нормалните горива (което не виждам как ще стане), после да създадат излишък от енергия, та от тоя излишък да се добива водород - щото при тоя добив, 40% от енергията се губи.

Хубаво: чакаме.
0
 
4
 
14
korn до: Hahoto
преди 1 месец
Няма профилна снимка
Всеки има право на мнение и виждане за живота, няма лошо. Ще отбележа само че, например първия човек в космоса, стъпването на луната, МКС са се случили в голяма степен заради съперничеството между Изтока и Запада, тоест интереси, пропаганда, пари и алчност. Но в същото време е имало един човек романтик или луд, който е казал- аз ще построя космическа ракета, друг е казал аз ще се кача в нея и т.н. Да, прав си, днес е същото, но ако покрай цялата тази алчност и лудост, някой измисли как да замърсяваме по малко въздуха който дишат нашите деца, няма лошо.
4
 
3
 
13
Hahoto до: korn
преди 1 месец
Корни, навремето не е имало закон, който да забранява каруците, защото конете ср.али по пътя и автомобилите не са били налагани насилствено. Днешното зелено е ГМО зелено, продукт на алчност и желание за власт. На интереси, проекти, пари, пропаганда. Днес няма нищо общо с времето за летене, с романтиката, мечтите с надеждите. Днес се просто инвестиции, сметки, печалби и лобита. Кой по какъв начин ще го разбере, ще мрънка ли или не, си е негов проблем!
4
 
4
 
12
Hahoto до: zelka007
преди 1 месец
Така е, за две години се напълни с електрически коли, станаха евтини, надеждни и достъпни, като самолетите. А ти не вярваш в телепортирането, може ли така ;)
1
 
3
 
11
korn до: zelka007
преди 1 месец
Няма профилна снимка
Преди много години един човек казал че ще създаде машина която може да лети, а един друг като хахото отговорил че, това е невъзможно. След време един човек казал че ще излезе в космоса, а един хахо му казал че това е невъзможно. В историята на човечеството винаги е имало един човек който може и прави нещата, и един като хахото който само се оплаква и не може и не прави нищо.

Още от Европа
Commerzbank ускорява силно закриването на клонове