Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Европа

Allianz остава машина за пари

Средно на месец германският застраховател печели по 1 млрд. евро

Allianz остава машина за пари

Снимка: Ройтерс

Германският застрахователен гигант Allianz съобщи във вторник, че оперативната му печалба е нараснала със 7,5 на сто през първото тримесечие на годишна база, до 3 млрд. евро. Година по-рано сумата беше 2,8 млрд. евро, предава DPA.

За цялата година застрахователят продължава да очаква оперативна печалба от 11,5 милиарда евро и диапазон от 500 милиона евро както нагоре, така и надолу.

Още по темата


По-слабите икономически перспективи, по-силната конкуренция от страна на новите конкуренти и високите разходи, дължащи се на вътрешното преструктуриране, не оказват силно влияние върху резултата. Allianz сега печели средно по 1 млрд. евро на месец. Подобна машина за пари като нея в момента не съществува в германския финансов сектор.

Преди година валутни ефекти временно натежаха върху приходите. Сега те нарастват с 9,3% до 40,3 млрд. евро през първите три месеца спрямо 36,9 млрд. евро през предходната година.

Имуществените застраховки правят особено положително впечатление този път, показвайки скок от 14,2% до 1,455 млрд. евро. Подразделението продължава да генерира почти половината от общата печалба. Приходите при застраховането на автомобили, пасиви или домакинства нараства с 6,3% до 19,5 млрд. евро. Особено положителен тук е фактът, че комбинираният коефициент, който показва дали застрахователят печели пари с продуктите си, отново се свива с 1,1 процентни пункта до 93,7%.

Третото и най-малко подразделение, това за управлението на активи, разочарова този път. Оперативната печалба тук намалява с 3,7% в сравнение със същия период на предходната година до 573 млн. евро. Това не е драматичен спад, но някак натежава над цялостната положителна картина.

Като причина управителите на активите на Allianz, т.е. компаниите Pimco и AGI, посочват увеличеното съотношение на разходите към приходите. То е нараснало с 1,8% до солидните 63,7%, главно поради по-високите инвестиции в растежа на бизнеса.

По статията работиха: Бойчо Попов, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Европа
ЕК: Увеличават се пречките пред търговията за европейските предприятия