Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Европа

Арабската Emirates спасява Airbus A380

Авиокомпанията възнамерява да поръча 36 броя от най-големия в света пътнически самолет

Арабската Emirates спасява Airbus A380

Airbus A380 на авиокомпанията Emirates. Снимка: Ройтерс

Бъдещето на най-големия пътнически самолет в света - широкофюзелажния A380, поне засега изглежда гарантирано. Дубайската авиокомпания Emirates обяви в четвъртък, че ще поръча 36 машини от модела. По-рано производителят Airbus беше заявил, че без сериозна поръчка бъдещето на A380 след десет години развойна дейност е поставено на карта. Става дума за 20 твърди поръчки и още 16 опции, предава DPA. Преговорите бяха стартирали в края на миналата година, но бяха в застой.

Стойността на новата поръчка по каталожни цени е 16 милиарда долара, но често срещани са сериозни отстъпки при големи поръчки. С оглед на слабото търсене в момента на огромните самолети договорът на практика означава спасяването на модела, за чието спиране на производството публично се спекулира в продължение на месеци.

Още по темата

Airbus изрази убеждението си, че A380 е „предназначен за ера далеч над следващото десетилетие". Концернът очаква допълнителни поръчки, пояснява директорът по продажбите Джон Лихи. Наскоро той заяви, че без споразумение с Emirates програмата за A380 трябва да бъде прекратена.

През миналата година Airbus не получи нито една поръчка за А380, но трябваше да приеме две анулирания. От общо 317 продадени броя A380 вече са доставени 222, от които 101 са само за Emirates - най-големия клиент на A380 с общо 142-те машини. Списъкът с поръчките за A380 се сви до само 95 самолета, от които 46 се смятат за несигурни. Ето защо Airbus вече намали производството.

Airbus получава сертификат за превозването на 853 пътници. Това е и максималният брой пътници, които могат да пътуват на борда му при конфигурация от една икономична класа. Основната конфигурация, която Airbus избира, е за 525 пътници - 10 в първа класа, 76 в бизнес класа и 439 в икономична класа. Някои авиокомпании предпочитат пътническият салон да е с различна конфигурация (Korean Air разполага със самолет с конфигурация за 407 пътници, Air Austral разполага с конфигурация за 840 пътници).

Много авиокомпании междувременно се отказват от огромните машини с  четири двигателя и предпочитат по-малки и модерни джетове за дълги дестинации с по-изгодните за обслужване два двигателя. Сред тях са Boeing 787 Dreamliner и Airbus A350.

По статията работиха: Бойчо Попов, редактор Виктория Тошкова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Европа
Отказът на Макрон да подкрепи Вебер начело на ЕК разгневи ЕНП