Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Европа

Brexit не е виновен за намаляващите размери на британските шоколади

Между 2015 и 2017 г. 206 продукта, използвани за изчисляване на инфлацията, са станали по-малки

Brexit не е виновен за намаляващите размери на британските шоколади

Снимка: Архив Ройтерс

Размерите на шоколадовите барчета, рулата от тоалетна хартия и кутиите със зърнени закуски, пуснати в продажба във Великобритания, намаляват, но това е било голям проблем още преди страната да гласува за напускане на Европейския съюз, съобщиха статистици, цитирани от Ройтерс.

Между септември 2015 г. и юни 2017 г. около 206 продукта, използвани за изчисляване на британската инфлация, са свили размерите си, а само 79% са ги увеличили, сочат данни на британската Национална статистическа служба.

Според някои британци причината е в намаляването на стойността на паунда и повишаването на разходите за внос след референдума от 2016 г. за Brexit. Намаляването на размерите на продуктите стана особено видимо, когато Toblerone се раздели с няколко от триъгълните си шоколадови блокчета през ноември 2016 г.

Но според статистическата служба няма данни Brexit да е виновен за по-малките размери на някои продукти. „Не откриваме тенденция в честотата на промяната на размерите през този период, включващ референдума за напускане на ЕС“, заключава статистическата служба, като потвърждава изводите от по-ранно изследване по същата тема.

Производителите на Toblerone винаги са отричали, че Brexit е причината за промяната и шоколадът се върна към традиционната си форма миналия юли.

Още по темата
Размерите на хранителните продукти се променят най-често, особено на зърнените храни, месото и шоколадовите изделия, но рулата от тоалетна хартия, бебешките пелени, платовете и препаратите за почистване също са засегнати.

Търговците на дребно рядко съобразяват цените веднага след промяната на размера на продукта, така че смаляването на някои от продуктите се е добавило към инфлацията във Великобритания, която достигна петгодишен връх от 3,1% през ноември 2017 г.

Но Британската статистическа служба съобщи, че последиците са незначителни, тъй като само 1% до 2,1% от използваните продукти за изчисляване на инфлацията са свили размерите си, а между 0,3% и 0,7% са станали по-големи.

Години наред британските производители са подложени на натиск от здравните власти да намалят калориите и захарта в продуктите си.

Производителите на шоколадови изделия се съгласиха през 2014 г. да намалят размера на шоколадовите барчета, така че да не съдържат повече от 250 калории. Нов данък „захар“, въведен миналата година, накара Coca-Cola и други производители на газирани напитки да продават в по-малки бутилки.

По статията работиха: Божидарка Чобалигова, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Европа
Стачка блокира градския транспорт на Берлин