Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Европа

Британската автомобилна индустрия не усеща кризата

Страната запази производството на основните си брандове въпреки продажбата им на чуждестранни компании

Не всичко в европейската автомобилна индустрия е мрак и гибел. Макар производителите на европейския континент да са изправени пред силни насрещни ветрове заради икономическите проблеми в еврозоната, индустрията във Великобритания процъфтява и успява да остане незасегната, съобщава CNBC.

През тази година за пръв път от 1976-та Великобритания е продала повече коли в чужбина, отколкото е внесла, а производството през юли е скочило с 22%, довеждайки ръста от началото на годината до 15%, съобщиха от британското Общество на производителите и търговците на моторни превозни средства.

През последните 2 години над 6 млрд. паунда влязоха в британската автомобилна индустрия от международни автопроизводители, сочат данни на организацията.

В добавка международната автомобилна компания Jaguar-Land Rover наскоро обяви, че разкрива нови 1 000 работни места в завода си в Хейлууд в Мърсисайд.

Представянето на Великобритания контрастира силно с резултатите на европейските автопроизводители като френският PSA Peugeot Citroen, обявил планове за преструктуриране, включващ закриването на 8 000 работни места до 2014 г., и италианския  Fiat, чиято нетна печалба за второто тримесечие се сви с 92% на годишна база.

Още по темата
Френският автопроизводител Renault пък отчете отрицателен паричен поток от 200 млн. евро за първите 6 месеца на годината.

Британската автомобилна индустрия се облагодетелства и от тясното сътрудничество с правителството, заяви Пол Евърит, главен изпълнителен директор на Обществото на производителите и търговците на моторни превозни средства.

Макар че страната загуби много от най-големите си автомобилни марки през 80-те и 90-те години на ХХ век и Rover, MINI, Jaguar, Land Rover и Aston Martin бяха закупени от чужди компании като германската BMW и американската Ford, производството им остана базирано във Великобритания и съдейства за възстановяването на брандовете.

Напоследък азиатски производители затвърждават доверието си в Обединеното кралство, като японският автопроизводител Nissan обяви, че ще произвежда новия си хечбек в завода си в Съндърланд, а индийската Tata Motors купи Jaguar-Land Rover за 2,5 млрд. долара от Ford през юни 2008 г.

Въпреки че Великобритания се е доказала като по-устойчива от останалите европейски страни в автомобилната индустрия, тя не е предпазена изцяло от кризата в еврозоната. „Без връщане към устойчив икономически ръст в Европа, всички автопроизводители ще продължат да действат в много трудна обстановка“, твърди Евърит.

По статията работиха: Венцислав Дяков, редактор Петър Нейков

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Европа
България е седма в ЕС по производство на велосипеди през 2019 г.