IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Брюксел удължава проверката на сделката между Siemens и Alstom

ЕК не вярва, че китайската държавна компания CRRC ще влезе в европейския пазар в обозримо бъдеще с влакове и сигнална технология

12:08 | 23.08.18 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	Френски високоскоростен влак TGV, изграден от Alstom, пред построен от Siemens германски високоскоростен влак ICE. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>
<p>
	&nbsp;</p>

Френски високоскоростен влак TGV, изграден от Alstom, пред построен от Siemens германски високоскоростен влак ICE. Снимка: Ройтерс

 

Европейската комисия (EK) няма да приключи с проверката на планираното сливане на железопътната дивизия на Siemens с Alstom през ноември, както се планираше досега.

„По-вероятно е това да се случи през януари“, твърдят пожелали анонимност източници от Брюксел пред германското икономическо списание WirtschafstWoche. Първоначалният срок за приключване на разследването бе 21-и ноември.

В началото на август Европейската комисия прекрати 90-дневния ограничен период за проверката до следващо нареждане. Siemens и Alstom не са предоставили достатъчно информация. Забавянето дава на противниците на сливането повече време, за да представят аргументи пред Европейската комисия.

Клиентите на Siemens и Alstom, предимно железопътни компании, се тревожат, че новият гигант ще действа в някои области като квази-монополист и в бъдеще може да диктува цените.

„По отношение на техниката за сигнализация общият пазарен дял в страните от Бенелюкс и Дания ще е от 90%", твърдят клиенти.

Конкурентът Bombardier, досега трети по големина на пазара, призова железопътни и инфраструктурни оператори да изразят опасенията си в Брюксел. Сливането повдига „серия от сериозни въпроси", е пояснил Bombardier пред европейските си клиенти.

Самата ЕК изпитва големи резерви. Освен това Брюксел не вярва, че китайската държавна компания CRRC ще навлезе на европейския пазар в обозримо бъдеще с влакове и сигнална технология. Държавното предприятие и усилията му за глобално разширяване бяха цитирани от Siemens и Alstom като една от причините за техния план за сливане. Липсата на конкуренция в тази област може да ограничи избора на жп компаниите до иновативни продукти и решения, което пък ще доведе до повишаване на цените. Това може да се отрази върху услугата, ползвана от милиони европейци всеки ден, коментира комисарят по въпросите на конкуренцията Маргрете Вестагер.

От ЕК посочват още, че са получили нотификация за сделката на 8 юни. След първия преглед Брюксел започва задълбочен анализ на ефектите от нея.

Антитръстовият преглед е под голям политически натиск: френският президент Еманюел Макрон е решен да създаде европейски шампион в сектора с подкрепата на канцлера Ангела Меркел. Той би трябвало да предложи сериозен отпор на китайската конкуренция.

За обединието на двете компании се заговори още преди месеци. Коментарите бяха, че по този начин Siemens и Alstom ще се опитат да се противопоставят на китайски конкуренти, които навлизат в Европа.

Обединени приходите от продажби на двете компании биха възлезли на 15,3 млрд. евро, а печалбата - на 1,2 млрд. евро, изчислява Bloomberg. Очакванията са, че новата компания ще бъде базирана в Париж.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:15 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Европа виж още

Коментари

Финанси виж още