Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Европа

България е седма в ЕС по производство на велосипеди през 2019 г.

Производството у нас обаче се свива спрямо 2018 г., показват данни на Евростат

България е седма в ЕС по производство на велосипеди през 2019 г.

Снимка: Pixabay

България е в топ 10 на производителите на велосипеди в Европейския съюз (ЕС), показват данни на европейската статистическа служба Евростат.

В страната ни пред миналата година са произведени 525 746 велосипеда, което ни нарежда на седмо място в ЕС. Стойността на производството е за 132,405 млн. евро.

Данните показват обаче, че производството на велосипеди у нас намалява. През 2018 г. броят им е бил 775 735 за 157,395 млн. лева.

Лидер по производство на велосипеди в ЕС  е Португалия с 2,7 млн. броя за 2019 г. На второ място е Италия с 2,1 млн. броя, а на трето – Германия с 1,5 млн. броя. Четвърта е Полша с 900 хил. броя, а пета - Нидерландия със 700 хил.

Петте страни съставляват 70 на сто от общото производство на велосипеди в ЕС през 2019 г., посочват от Евростат.

През 2019 г. държавите членки на ЕС почти 1 млн. велосипеди на обща стойност 368 млн. лева за държави извън ЕС. Това е с 24% повече спрямо 2012 г., отчитат от Евростат.

За същия период са внесени над 5 млн. велосипеда за 942 млн. евро от трети страни, което е с 12% по-малко спрямо 2012 г.

Страните членки на ЕС са изнесли и 191 900 електрически велосипеда на стойност 272 млн. евро през 2019 г., а са внесли 703 900 електрически велосипеда на стойност 594 млн. евро от трети страни.

В сравнение с 2012 г. броят на изнесените електрически велосипеди е почти дванадесет пъти по-голям през 2019 г., докато вносът се удвоява.

Основни страни, за които ЕС изнася велосипеди, са Великобритания и Швейцария, следвани от Турция, Узбекистан и Норвегия. Основните дестинации за износ на електрически велосипеди са Великобритания, Швейцария, Норвегия и САЩ.

През 2019 г. вносът на велосипеди от страни извън ЕС идва главно от Камбоджа (24% от общия внос на велосипеди извън ЕС), Тайван (15%) и Китай (14%), следван от Филипините (9%), Бангладеш и Шри Ланка (и двете 7%).

Вносът на електрически велосипеди в ЕС идва основно от Тайван (52% от общия внос на електрически велосипеди извън ЕС), следван от Виетнам (21%), Китай (13%) и Швейцария (6%).

По статията работиха: Миглена Иванова, редактор Бойчо Попов
Още по темата: Европа велосипеди

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Европа
Изваждането на лигнитните въглища от енергийния микс на ЕС трябва да е с приоритет