IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Carrefour отчете най-големия ръст на приходите от продажби от 20 години

Компанията се реорганизира, но запазва поставените досега цели

18:06 | 28.10.20 г.
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Balint Porneczi/Bloomberg</em></p>

Снимка: Balint Porneczi/Bloomberg

Най-големият европейски търговец на дребно Carrefour отчете най-силния ръст на основните си приходи от продажби от поне две десетилетия през третото си тримесечие, което отразява по-доброто му представяне на ключови пазари като Франция, Испания и Бразилия, предава Ройтерс.

Френската компания днес обяви, че се насочва към стратегическа реорганизация, която има за цел да подкрепи приходите и печалбата ѝ. Фирмата се придържа към всичките си цели от досегашния ѝ план.

„Приходите от продажби на Carrefour за третото тримесечие отразяват отличната динамика в групата, която потвърждава успеха на плана за трансформация Carrefour 2022”, заяви председателят и главен изпълнителен директор Александър Бомпар.

Carrefour е в средата на петгодишния си план, започнат през 2018 г., който има за цел да свие разходите и да засили инвестициите в онлайн търговия, за да подкрепи приходите и печалбата. Подобно на други, компанията се опитва да се справи с конкуренцията на онлайн играчи като Amazon.

Освен това прави експанзия в посока универсални магазини, за да намали зависимостта си от хипермаркетите, като се фокусира повече върху органични продукти и собствени марки.

Приходите от продажби на групата достигнаха 19,69 млрд. евро през третото тримесечие. Ръстът е достигнал 8,4%, като се изключат ефектите от горивата и календарните ефекти, спрямо 6,3% през предходното тримесечие. Това е най-доброто тримесечно представяне на Carrefour от поне 20 години. В частност то отразява по-силните резултати във Франция, където изпълнителният директор превърна в приоритет съживяването на продажбите в хипермаркетите.

Carrefour е продължила да печели от силното търсене на хранителни продукти по време на пандемията и от спада на цените във Франция.

По време на наложените от правителствата блокади клиентите предпочетоха супермаркетите, близо до дома,  универсални магазини, и онлайн пазаруването. Откакто Франция вдигна блокадата си в средата на май, продажбите на хипермаркетите се подобряват и този процес се ускори през третото тримесечие.

Приходите от продажби във френските хипермаркети на Carrefour са се увеличили с 2,5% през тримесечието, след 3,6% спад през второто тримесечие.

В Бразилия, втория по големина пазар на компанията след Франция, приходите от продажби са скочили с 26% спрямо 14,9% през второто тримесечие.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:32 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Европа виж още

Коментари

Финанси виж още